Precizări · Ministerul Finanțelor

Precizări nr. 9967/1994

privind determinarea profitului impozabil începând cu data de 1 ianuarie 1994

prezumat în vigoare

Data actului
22 februarie 1994
Emitent
Ministerul Finanțelor
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 59 din 7 martie 1994
Structură
0 articole · 2.776 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Textul nu are o structură pe articole recunoscută și este afișat ca atare.

O dată cu aplicarea noului sistem de contabilitate începând cu 1 ianuarie 1994, până la apariția unor noi reglementări, pentru determinarea profitului impozabil agenții economici vor proceda după cum urmează:

1. Pentru luna ianuarie 1994:

a) se determina coeficientul mediu al rentabilitatii lunare, aferent facturilor emise după formula:

Profit realizat în luna ianuarie din activitatea de exploatare,

cumulat cu profitul aferent facturilor neîncasate la 31 decembrie

1993

K = ----------------------------------------------------------------------

Venituri din exploatare,

Clienții neincasati din anul

evidentiate în creditul +

precedent (sold cont 411, minus

conturilor din grupa 70

T.V.A. colectata)

după natura

b) coeficientul astfel determinat se înmulțește cu valoarea facturilor emise și neîncasate la 31 ianuarie 1994, obținându-se profitul sau pierderea aferentă facturilor emise și neîncasate;

c) profitul aferent facturilor emise și neîncasate se scade din profitul contabil la 31 ianuarie 1994, cumulat cu profitul aferent facturilor neîncasate la 31 decembrie 1993, rezultind profitul lunii ianuarie, aferent facturilor încasate din activitatea de exploatare;

d) pentru ca lucrările de la lit. a), b) și c) să se efectueze cu exactitate, până la apariția unor noi reglementări în domeniul fiscal, este necesar ca agenții economici sa ia măsuri de evidențiere în analitice distincte a cheltuielilor și veniturilor din activitatea de exploatare și separat a cheltuielilor și veniturilor din activitatea financiară și excepționala, iar rezultatele financiare (profit sau pierderi) să se determine pentru fiecare dintre situațiile menționate.

Profitul impozabil aferent unei luni este egal cu suma rezultatelor financiare obținute din activitatea de exploatare, financiară și excepționala.

2. Pentru lunile următoare, datele se preiau cumulat de la începutul anului.

3. Situația facturilor emise după 1 ianuarie 1994 și neîncasate se va întocmi conform modelului anexat la

Precizările Ministerului Finanțelor nr. 4175/1/30 iunie 1993

cu privire la aplicarea taxei pe valoarea adăugată, iar pentru determinarea rezultatului fiscal se va întocmi situația "Determinarea rezultatului fiscal".

4. Punctul 3 și anexa nr. 2 din

Precizările Ministerului Finanțelor nr. 4175/1/30 iunie 1993

se abroga.

Ministru de stat,
ministrul finanțelor,
Florin Georgescu

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.