HG nr. 864/1995
privind instituirea controlului obligatoriu al valorii în vama pentru unele produse provenite din import
prezumat în vigoare republicat 4 acte modificatoare
Aceasta este o ediție anterioară a actului. Vedeți ediția curentă (republicată în MONITORUL OFICIAL nr. 118 din 7 iunie 1996).
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Modificat prin 1
- HG nr. 152/1996 12 martie 1996 (prevederi anume) pentru modificarea anexei nr. 1 la Hotărîrea Guvernului nr. 864/1995
Completat prin 3
- HG nr. 954/1995 29 noiembrie 1995 (prevederi anume) pentru completarea anexei nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 864/1995 privind instituirea c…
- HG nr. 304/1996 3 mai 1996 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 864/1995 privind instituirea controlului oblig…
- HG nr. 1126/1996 8 noiembrie 1996 pentru completarea Hotărârii Guvernului nr. 864/1995 privind instituirea controlului oblig…
Guvernul României hotărăște:
Articolul 1
Taxele vamale și celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat pentru produsele de import se calculează în funcție de valoarea în vama, determinata potrivit regulilor prevăzute în Acordul pentru aplicarea art. VII din Acordul general pentru tarife și comerț și, în principal, pe baza valorii de tranzacție.
Importatorii sunt obligați sa declare la autoritățile vamale valoarea reală a tranzacțiilor comerciale, dovedite cu acte justificative.
Articolul 2
Pentru produsele cuprinse în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre se instituie controlul obligatoriu al valorii declarate. În aceste cazuri, organele vamale vor proceda astfel:
a) taxele vamale și celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat, calculate în baza prețurilor din facturile prezentate de importatori, se încasează și se virează la bugetul de stat;
b) taxele vamale și celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat, rezultate din diferența dintre valoarea prevăzută în anexa nr. 1 la prezenta hotărâre și cea din factura, se încasează cu titlu de garanție, iar pentru operațiunea de import se acordă liber de vama provizoriu pe timp de 30 de zile, potrivit
art. 15 din Ordonanța Guvernului nr. 26/1993
privind Tariful vamal de import al României.
Articolul 3
Când importatorul este de acord ca taxele vamale și celelalte drepturi cuvenite bugetului de stat să fie calculate în temeiul anexei nr. 1 la prezenta hotărâre, pentru operațiunea de vamuire se acordă liber de vama definitiv.
Articolul 4
În cazul în care se recurge la vamuirea produselor cu liber de vama provizoriu, conform art. 2 lit. b), pe declarația de valoare în vama organele vamale menționează că în locul valorii de tranzacție se aplică metoda comparativa de determinare a valorii în vama potrivit art. 2 din Acordul privind aplicarea art. VII din Acordul general pentru tarife și comerț.
Articolul 5
Contestațiile la operațiunile de vamuire efectuate conform prevederilor prezentei hotărâri se depun și se soluționează conform prevederilor
art. 22 din Ordonanța Guvernului nr. 26/1993 .
Obligația de a face dovada realității valorii de tranzacție declarata la autoritățile vamale este în sarcina importatorului.
În vederea soluționării contestațiilor, autoritățile abilitate să efectueze controlul ulterior, precum și instanțele de judecată verifica documentele prevăzute în anexa nr. 2 la prezenta hotărâre și țin seama de nivelul valorilor de comercializare pe piața externa și interna.
Articolul 6
Garanțiile constituite potrivit art. 2 lit. b) se virează la bugetul de stat în termen de 10 zile de la primirea de către Direcția generală a vamilor a hotărârii judecătorești irevocabile, de respingere a contestației sau, în situația nerespectării termenelor de depunere a contestației, de la expirarea acestor termene.
Articolul 7
În cazul produselor vamuite în baza art. 2 din prezenta hotărâre, pentru garanțiile constituite și devenite exigibile nu se percep penalități de întârziere.
Pentru garanțiile constituite administrația vamală nu datorează dobinda.
Articolul 8
Se autorizeaza Ministerul Finanțelor ca, periodic, împreună cu Ministerul Comerțului sa modifice structura listei și sa actualizeze nivelul valorilor în vama în funcție de evoluția prețurilor pe piața externa.
Articolul 9
Pe perioada aplicării prevederilor prezentei hotărâri, taxa vamală pentru produsele "Whisky" - cod tarifar 2208.30 și "Gin" - cod tarifar 2208.50 se reduce la 100% .
Articolul 10
Prevederile prezentei hotărâri se aplică experimental pe o perioadă de 6 luni de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU Contrasemnează: Ministru de stat, ministrul finanțelor, Florin Georgescu Ministrul comerțului, Petru Crisan
Anexa 1 LISTA
produselor pentru care sunt stabilite valori de comparatie
în scopul determinării garanției vamale
Nr. crt.
Produsul
Valoarea de comparație**)
0
1
2
1.
Țigarete*)
- superioare
15 $/1.000 buc.
- medii
10 $/1.000 buc.
2.
Whisky
4 $/litru
- mărcile: Ballantine's, Teachers, Chivas Imperial, Glenkinchie, Jim Bean, Johnie Walker, Johnie Walker Black Label, Chivas Regal, J & B Black White, Cardhu Single Highland Malt, Seagram, White & MacKay, Cragganmore Single Malt, Black Label, Jack Daniel's, Bell's, Glenmorangie Pure Malt și altele similare
3.
Whisky, alte mărci
2 $/litru
4.
Cafea prăjită, inclusiv cu înlocuitori
1,22 $/kg
5.
Cafea solubilă
4 $/kg
6.
Bere:
- în cutii
0,40 $/litru
- în sticle sau în alte ambalaje
0,30 $/litru
7.
Lichior
3 $/litru
8.
Votcă
2 $/litru
9.
Gin
3 $/litru
10.
Alcool etilic nedenaturat, cu o concentrație alcoolică determinată în funcție de volum de 80% volum sau peste
0,60 $/litru
11.
Alcool etilic nedenaturat, cu o concentrație alcoolică determinată în funcție de volum de până la 80% volum
0,50 $/litru
*) Conform Ordinului ministrului de stat, ministrul finanțelor, nr. 444/1994, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 102 din 21 aprilie 1994.
Notă
**) Valoarea produselor prezentate la import se calculează proporțional cu valoarea prevăzută în lista care cuprinde unitățile de măsura specifice.
Anexa 2 LISTA
justificarilor, documentelor și evidentelor ce vor fi
solicitate pentru soluționarea contestațiilor
- ofertele de preț ale producătorului mărfii;
- factura comercială (eventual vizata de societatea bancară);
- contractul de vînzare-cumpărare;
- documentul de transport;
- listele specificative;
- contractul de asigurare a mărfii;
- polița de asigurare;
- facturile privind exportul unor mărfuri identice sau similare către alte tari decît țara de import;
- statutul firmei importatoare;
- statutul firmei exportatoare;
- documentele privind legătură dintre importator sau exportator care pot influența prețul de tranzacție;
- datele privind evidența contabilă a importatorului;
- ordinele de plată în valută vizate de societatea bancară;
- extrasul contului în valută din care s-a efectuat plata;
- actul privind recepția mărfurilor;
- notele contabile privind înregistrarea mărfurilor și plata acestora;
- actele de vînzare către beneficiari interni;
- documentele pentru obținerea valutei prin schimb valutar pe piața valutară;
- orice alta justificare sau evidenta legată de tranzacția respectiva.
-------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.