Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 950/2006

pentru modificarea Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 281/2004 privind aprobarea modelului și conținutului formularului 100 ”Declarație privind obligațiile de plată la bugetul general consolidat”, cod 14.13.01.01/a, cu modificările și completările ulterioare

prezumat în vigoare

Data actului
8 iunie 2006
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 512 din 13 iunie 2006
Citează
7 acte
Structură
5 articole · 8.785 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Modifică 1

  • Ordinul nr. 281/2004 10 februarie 2004 privind aprobarea modelului și conținutului formularului 100 "Declarație privind obligații…

Are ca temei 1

În temeiul prevederilor

art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005

privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

în baza prevederilor

art. 196 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, ale

art. 176 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, modificat și completat prin

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 33/2006 , și ale

art. 363 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 95/2006

privind reforma în domeniul sănătății,

ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:

Articolul I

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 281/2004

privind aprobarea modelului și conținutului formularului 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul general consolidat", cod 14.13.01.01/a, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 158 din 23 februarie 2004, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1.

Textul de la

litera B4

a secțiunii B "Date privind obligația bugetară" din anexa nr. 2 va avea următorul cuprins:

B4.

Pentru accizele cuprinse la pozițiile 8-16, 60, 64 și 65 și pentru impozitul la țițeiul și la gazele naturale din producția internă, prevăzut la poziția 17 din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul general consolidat, formularul se completează de către persoanele care datorează bugetului de stat sumele cu acest titlu, potrivit titlului VII din

Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare. Agenții economici importatori de produse accizabile nu vor cuprinde în declarație accizele aferente produselor provenite din import, care se declară în Declarația vamală de import.

Rd. 1 ”Suma datorată”: se completează cu suma datorată în perioada de raportare.

Nu se cuprind accizele aferente produselor provenite din import, care se declară în Declarația vamală de import.

Rd. 2 ”Suma deductibilă”: se completează, dacă este cazul, înscriindu-se, după caz:

a)

suma rezultată din aplicarea cotei procentuale asupra accizelor datorate bugetului de stat pentru țigarete, țigări și băuturi alcoolice, potrivit

art. 70 alin. (1) lit. c) din Legea educației fizice și sportului nr. 69/2000 , cu modificările și completările ulterioare;

b)

contravaloarea marcajelor aferente produselor accizabile supuse marcării, exclusiv TVA, pentru care se calculează acciza datorată în perioada de raportare, potrivit prevederilor titlului VII din

Legea nr. 571/2003 , cu modificările și completările ulterioare;

c)

contribuțiile prevăzute la

art. 363 alin. (1) lit. a) și b) din Legea nr. 95/2006

privind reforma în domeniul sănătății, datorate Ministerului Sănătății Publice, cuprinse în accizele datorate în perioada de raportare înscrise la rd. 1.

Rd. 3 ”Suma de plată”: se înscrie suma reprezentând diferența dintre suma datorată și suma deductibilă, respectiv dintre suma înscrisă la rd. 1 și suma înscrisă la rd. 2.

Rd. 4 ”Suma de restituit”: se înscrie suma reprezentând acciza de restituit, potrivit legii, rezultată în perioada de raportare.

2.

Anexa nr. 3

"Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul general consolidat" se modifică după cum urmează:

–

"Taxa din veniturile instituțiilor de învățământ superior" prevăzută la rândul 52 se elimină.

–

După rândul 65 se introduc opt noi rânduri, rândurile 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 și 73, cu următorul cuprins:

Nr.

crt.

Denumire obligație bugetară

Temei legal

66.

Contribuția pentru finanțarea unor cheltuieli de sănătate

pentru produsele din tutun din producția internă

art. 363 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind

reforma în domeniul sănătății

67.

Contribuția pentru finanțarea unor cheltuieli de sănătate

pentru produsele din tutun din import

art. 363 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 95/2006 privind

reforma în domeniul sănătății

68.

Contribuția pentru finanțarea unor cheltuieli de sănătate

pentru băuturile alcoolice din producția internă

art. 363 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind

reforma în domeniul sănătății

69.

Contribuția pentru finanțarea unor cheltuieli de sănătate

pentru băuturile alcoolice din import

art. 363 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 95/2006 privind

reforma în domeniul sănătății

70.

Impozit pe profit scutit, conform art. 38 alin. (1) din

Codul fiscal

art. 38 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind Codul

fiscal, cu modificările și completările ulterioare

71.

Impozit pe profit scutit, conform art. 38 alin. (3) din

Codul fiscal

art. 38 alin. (3) din Legea nr. 571/2003 privind Codul

fiscal, cu modificările și completările ulterioare

72.

Impozit pe profit scutit, conform art. 38 alin. (8), (9)

sau (11) din Codul fiscal

art. 38 alin. (8), (9) sau (11) din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare

73.

Cota suplimentară de 20% din valoarea investițiilor

prevăzute de art. 38 alin. (13) din Codul fiscal

art. 38 alin. (13) din Legea nr. 571/2003 privind Codul

fiscal, cu modificările și completările ulterioare

Articolul II

(1)

Contribuțiile prevăzute la rândurile 66, 67, 68 și 69 din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul general consolidat se declară de către plătitori, lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a avut loc livrarea produselor accizabile, în conformitate cu normele de aplicare a prevederilor

titlului XI din Legea nr. 95/2006

privind reforma în domeniul sănătății și instrucțiunile de completare prevăzute la

lit. B1 din anexa nr. 2 la Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 281/2004 , cu modificările și completările ulterioare.

(2)

Contribuabilii care beneficiază de facilități fiscale, în conformitate cu dispozițiile

art. 38 alin. (1) ,

(3)

,

(8) ,

(9) ,

(11)

și

(13) din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, declară trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul următor, indicatorii prevăzuți la rândurile 70, 71, 72 sau 73, după caz, din Nomenclatorul obligațiilor de plată la bugetul general consolidat. Sumele se înscriu la rândul 1 din formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul general consolidat", fără completarea rândului 3 din formular.

Articolul III

(1)

În situația în care în formularul 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul general consolidat", depus la organul fiscal competent pentru perioada de raportare, nu au fost cuprinse toate impozitele, taxele și contribuțiile sociale pentru care există obligația declarării, conform legii, plătitorul are obligația completării și depunerii unui nou formular 100 pentru impozitele, taxele și contribuțiile sociale nedeclarate. Data declarării impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale cuprinse în formularul depus ulterior este data înregistrării acestuia la organul fiscal competent sau data depunerii acestuia la poștă, după caz, conform legii.

(2)

Corectarea impozitelor, taxelor și contribuțiilor sociale declarate eronat se face prin depunerea unei declarații fiscale rectificative, în condițiile legii.

Articolul IV

Direcția generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Finanțelor Publice, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și, după caz, direcțiile de specialitate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice și Agenției Naționale de Administrare Fiscală vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul V

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul finanțelor publice,
Doina-Elena Dascălu,
secretar de stat
București, 8 iunie 2006.
Nr. 950.

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.