Ordin · Ministerul Economiei și Finanțelor

Ordinul nr. 102/2007

pentru modificarea și completarea Metodologiei de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, aprobată prin Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 967/2005

prezumat în vigoare

Data actului
27 aprilie 2007
Emitent
Ministerul Economiei și Finanțelor
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 333 din 17 mai 2007
Citează
10 acte
Structură
8 articole, 7 anexe · 38.209 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Modifică 1

  • Ordinul nr. 967/2005 6 iulie 2005 privind aprobarea Metodologiei de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxa pe v…

Are ca temei 1

  • OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală

În temeiul

art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005

privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

în temeiul art. 147^3 alin. (9) al titlului VI "Taxa pe valoarea adăugată" din

Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și al

art. 83 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

ministrul economiei și finanțelor emite următorul ordin:

Articolul I

Metodologia de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, aprobată prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 967/2005 , publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 698 din 3 august 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. Capitolul III se modifică și va avea conținutul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentul ordin.

2. După capitolul III se introduce un nou capitol, capitolul III^1, cu următorul cuprins:

"CAPITOLUL III^1

Transferul datelor pentru aplicarea metodologiei

de soluționare

Pentru contribuabilii care își modifică sediul social/domiciliul fiscal se transferă, în format electronic, toate datele necesare pentru aplicarea procedurii prevăzute de prezentul ordin, până cel târziu la data transferului dosarului fiscal."

3. Anexa nr. 5 la metodologie se înlocuiește cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.

4. Anexele nr. 10-12 la metodologie se înlocuiesc cu anexele nr. 3-5 la prezentul ordin.

5. După anexa nr. 12 la metodologie se introduc două noi anexe, anexele nr. 13 și 14, al căror conținut este prevăzut în anexele nr. 6 și 7 la prezentul ordin.

Articolul II

(1)

Prevederile capitolului III din Metodologia de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, referitoare la contribuabilii mijlocii, astfel cum sunt definiți potrivit reglementărilor legale în vigoare, intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2008.

(2)

Pentru soluționarea deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare depuse de contribuabilii mijlocii, după intrarea în vigoare a prezentului ordin, se aplică prevederile capitolului II din metodologia de soluționare aprobată prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 967/2005 , cu modificările și completările ulterioare.

Articolul III

Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul IV

În termen de 5 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin, Autoritatea Națională a Vămilor transmite Direcției generale a tehnologiei informației, din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, lista exportatorilor care, în anul 2006, au efectuat operațiuni de export în valoare de minimum, echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro.

Articolul V

Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și se aplică începând cu deconturile cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare depuse după data publicării.

Articolul VI

Prevederile prezentului ordin se aplică și deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare depuse de contribuabilii mari, astfel cum sunt definiți prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 753/2006

privind organizarea activității de administrare a marilor contribuabili, cu modificările și completările ulterioare, în perioade anterioare și aflate în curs de soluționare la data publicării.

Articolul VII

La data intrării în vigoare a prezentului ordin, se abrogă:

a) capitolul C "Rambursarea TVA" din anexa la

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.340/2006

pentru aprobarea Procedurii de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării

Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.074/2006

privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 724 din 24 august 2006;

b) capitolul C "Rambursarea TVA", primul paragraf, din anexa la

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 269/2007

pentru aprobarea Procedurii de administrare și monitorizare a contribuabililor mijlocii în vederea aplicării

Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 266/2007

privind organizarea activității de administrare a contribuabililor mijlocii la administrațiile finanțelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 159 din 6 martie 2007.

Articolul VIII

Direcția generală de gestiune a impozitelor și contribuțiilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare și Direcția de metodologie și proceduri pentru inspecția fiscală din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Direcția generală a tehnologiei informației din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor lua măsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Ministrul economiei și finanțelor,
Varujan Vosganian
București, 27 aprilie 2007.
Nr. 102.

Anexa 1 "CAPITOLUL III

Dispoziții speciale privind soluționarea solicitărilor

de rambursare

A. Dispoziții generale

1.1. Pentru contribuabilii mari și mijlocii, precum și pentru persoanele impozabile care desfășoară activități de export rambursarea se acordă cu inspecție fiscală ulterioară, cu excepția cazurilor care prezintă risc fiscal mare, când rambursarea se acordă în urma inspecției fiscale anticipate.

1.2. În categoria contribuabililor mari și mijlocii se cuprind contribuabilii definiți potrivit prevederilor legale în vigoare.

1.3. În categoria persoanelor impozabile care desfășoară activități de export care beneficiază de regimul special privind soluționarea solicitărilor de rambursare se încadrează persoanele impozabile care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiții:

a) au depus, în ultimele 12 luni, toate declarațiile fiscale;

b) au depus toate situațiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;

c) nu înregistrează obligații fiscale restante la bugetul general consolidat;

d) au desfășurat în anul anterior activități de export, în nume propriu sau în comision, în procent de minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienți (4111), dar nu mai puțin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro. Volumul exportului derulat în anul 2006 se comunică organului fiscal competent de către Autoritatea Națională a Vămilor;

e) activitatea de export nu se desfășoară în domeniul:

- comerțului cu băuturi alcoolice (cod 5117 «Intermedieri în comerțul cu produse alimentare, băuturi și tutun», cod 5134 «Comerț cu ridicata al băuturilor», cod 5139 «Comerț cu ridicata, nespecializat, de produse alimentare, băuturi și tutun», cod 5225 «Comerț cu amănuntul al băuturilor»);

- tutunului (cod 5125 «Comerț cu ridicata al tutunului neprelucrat», cod 5135 «Comerț cu ridicata al produselor din tutun», cod 5226 «Comerț cu amănuntul al produselor din tutun»);

- petrolului (cod 505 «Comerț cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule»);

- comerțului cu ridicata al animalelor vii (cod 5123 «Comerț cu ridicata al animalelor vii»);

- comerțului cu ridicata al deșeurilor (cod 5157 «Comerțul cu ridicata al deșeurilor și resturilor»);

- recuperării deșeurilor și resturilor metalice și nemetalice (cod 3710 și cod 3720);

- comerțului cu ridicata al materialului lemnos și de construcții (cod 5153 «Comerț cu ridicata al materialului lemnos și de construcții»).

1.4. În categoria contribuabililor prevăzuți la pct. 1.3 nu intră contribuabilii mari și mijlocii.

2. Primul decont cu sume negative cu opțiune de rambursare depus, după înregistrarea investiției potrivit legii, de către contribuabilii care realizează investiții ce se încadrează în prevederile

Legii nr. 332/2001

privind promovarea investițiilor directe cu impact semnificativ în economie, cu modificările și completările ulterioare, va fi supus inspecției fiscale, rambursarea fiind acordată cu control anticipat.

Solicitările ulterioare depuse de această categorie de contribuabili pe durata derulării investiției vor fi soluționate cu inspecție fiscală ulterioară.

Compartimentele cu atribuții de inspecție fiscală vor verifica, semestrial, la sediul contribuabilului, rambursările acordate.

B. Procedura de aprobare a regimului special pentru persoanele impozabile care desfășoară activități de export

1.1. La depunerea primului decont de taxă pe valoarea adăugată de către persoanele impozabile care îndeplinesc condițiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, acestea vor depune la organul fiscal competent și o cerere prin care solicită aplicarea regimului special, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 12 la prezenta metodologie.

1.2. Cererea va fi însoțită de balanța de verificare la data de 31 decembrie 2006 și fișa contului 4111, din care să rezulte că volumul exportului scutit, efectuat în anul anterior, în nume propriu sau în comision, a reprezentat minimum 80% din rulajul debitor al contului de clienți (4111), dar nu mai puțin de echivalentul, în lei, a 1.000.000 euro, precum și de o declarație pe propria răspundere că nu a desfășurat activități de export în domeniile prevăzute la lit. A pct. 1.3 lit. e). Contribuabilii care își desfășoară activitatea în domeniul comerțului cu ridicata al materialului lemnos și de construcții (cod CAEN 5153) vor înscrie în declarația pe propria răspundere și faptul că respectă condiția prevăzută la lit. A pct. 1.4.

2. Pentru soluționarea cererii, compartimentul de specialitate:

- analizează documentația depusă de persoana impozabilă;

- verifică lista transmisă de Autoritatea Națională a Vămilor;

- verifică îndeplinirea obligațiilor declarative și de plată în evidențele fiscale și întocmește Referatul privind îndeplinirea condițiilor pentru aplicarea regimului special, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 13 la prezenta metodologie.

3.1. Dacă se constată că sunt îndeplinite, cumulativ, condițiile prevăzute la lit. A pct. 1.3, compartimentul de specialitate propune aprobarea aplicării regimului special și întocmește proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată.

3.2. Decizia se întocmește și în cazurile în care se propune respingerea solicitării de aprobare a regimului special.

3.3. Decizia privind aplicarea regimului special pentru rambursarea taxei pe valoarea adăugată se întocmește în două exemplare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 14 la prezenta metodologie.

3.4. Decizia poate fi contestată, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub condiția decăderii, la organul fiscal emitent.

4. Referatul privind îndeplinirea condițiilor pentru aplicarea regimului special, împreună cu proiectul Deciziei privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată, vizate de șeful compartimentului de specialitate, se înaintează, spre aprobare, conducătorului unității fiscale.

5. Decizia privind aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată se comunică persoanei impozabile, în conformitate cu prevederile

art. 44 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

6. La depunerea unui decont de taxă pe valoarea adăugată cu sume pozitive, precum și dacă din analiza evidențelor fiscale sau în urma inspecției fiscale efectuate se constată că persoana impozabilă nu îndeplinește condițiile prevăzute la lit. A pct. 1.3., organul fiscal dispune, prin decizie, încetarea aplicării regimului special.

C. Fluxul de soluționare a deconturilor cu sume negative de taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare depuse de contribuabilii mari și mijlocii, precum și de persoanele impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B

1. Compartimentul de analiză de risc, denumit în continuare compartiment de specialitate, înregistrează deconturile într-o evidență, care se conduce informatizat, organizată potrivit anexei nr. 3 la prezenta metodologie.

2. După înregistrarea în evidență, deconturile cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare sunt supuse analizei, în vederea soluționării, în ordinea cronologică a înregistrării lor la organul fiscal.

3.1. Deconturile se verifică din punctul de vedere al corectitudinii completării urmărindu-se și corelarea soldului sumei negative solicitate la rambursare cu suma înregistrată în evidențele fiscale.

3.2. Dacă se constată erori materiale, compartimentul de specialitate notifică contribuabilul pentru corectarea erorilor materiale și aplică procedura specială în domeniu.

3.3. Termenul legal de soluționare a solicitării de rambursare se prelungește cu perioada de timp cuprinsă între data emiterii notificării și data emiterii Deciziei de corectare a erorilor materiale, potrivit

art. 68^1 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

4. Deconturile cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare se încadrează în categoria de risc fiscal mare, dacă este îndeplinită oricare dintre următoarele condiții:

a) contribuabilul respectiv are fapte înscrise în cazierul fiscal;

b) deconturile depuse de contribuabili conțin neconcordanțe care nu pot fi îndreptate conform procedurii de corectare a erorilor materiale;

c) pentru contribuabilul respectiv a fost deschisă procedura de insolvență;

d) pentru contribuabilul respectiv, organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Economiei și Finanțelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecției fiscale, care cuprind fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracțiunii și pentru care a fost începută urmărirea penală;

e) pentru contribuabilul respectiv au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de efectuare a inspecției fiscale.

5. În cazul contribuabililor mijlocii, deconturile cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare se încadrează în categoria de risc fiscal mare și dacă persoana impozabilă:

a) nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declarațiile fiscale;

b) nu a depus situațiile financiare cu termen de depunere în ultimele 12 luni;

c) au ca obiect principal de activitate sau își desfășoară efectiv activitatea în domeniile prevăzute la cap. II «Procedura de soluționare a solicitărilor de rambursare» lit. B1 «Stabilirea Standardului Individual Negativ (SIN)», subpunctul 6.1.

6.1. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluționării deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mari sau de persoanele impozabile, pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, se consemnează în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare depus de marii contribuabili/de persoanele impozabile care desfășoară activități de export, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 10 la prezenta metodologie.

6.2. Rezultatul analizei efectuate în vederea soluționării deconturilor cu sume negative de TVA depuse de contribuabilii mijlocii se consemnează în Referatul privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare depus de contribuabilii mijlocii, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11 la prezenta metodologie.

7. Informațiile prevăzute la pct. 4 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de două zile, de către:

- compartimentul cu atribuții în domeniul gestionării cazierului fiscal, pentru situația prevăzută la lit. a);

- compartimentul cu atribuții de colectare, pentru situația prevăzută la lit. c);

- compartimentele cu atribuții de control ale Ministerului Economiei și Finanțelor: inspecție fiscală și Garda financiară, pentru situațiile prevăzute la lit. d) și e).

Informațiile se transmit compartimentului de specialitate, de îndată ce compartimentele responsabile le dețin.

8. Informațiile prevăzute la pct. 5 vor fi transmise, la solicitarea compartimentului de specialitate, în termen de două zile, de către:

- compartimentul cu atribuții de colectare, pentru situația prevăzută la lit. a);

- compartimentul cu atribuții în domeniul gestionării declarațiilor fiscale, pentru situațiile prevăzute la lit. b) și c).

9.1. Dacă decontul supus analizei se încadrează în una dintre situațiile prevăzute la pct. 4 și, după caz, pct. 5, se soluționează cu inspecție fiscală anticipată.

9.2. Rambursarea cu inspecție fiscală anticipată se soluționează potrivit prevederilor cap. 2 lit. C «Fluxul operațiunilor în cazul deconturilor cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare soluționate cu inspecție fiscală anticipată».

10.1. Dacă decontul supus analizei nu se încadrează în condițiile prevăzute la pct. 4 și, după caz, pct. 5, se consideră cu risc fiscal mic, se soluționează cu inspecție fiscală ulterioară și se emite decizie de rambursare.

10.2. Decizia de rambursare emisă pentru deconturile cu risc fiscal mic este decizie sub rezerva verificării ulterioare, potrivit

art. 88 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

D. Termenul de efectuare a inspecției fiscale ulterioare

1. În cazul contribuabililor mari și mijlocii, inspecția fiscală ulterioară a rambursărilor se efectuează în termen de maximum un an de la aprobare.

2. În cazul persoanelor impozabile pentru care a fost aprobat regimul special de rambursare potrivit lit. B din prezentul capitol, inspecția fiscală ulterioară a rambursărilor se efectuează în termen de maximum 6 luni de la aprobare."

Anexa 2 (Anexa nr. 5 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală a Finanțelor Publice ...................

Administrația Finanțelor Publice .........................

Nr. de înregistrare ........... Data .................

DECIZIE DE RAMBURSARE

a taxei pe valoarea adăugată

Către: Denumirea/Numele și prenumele ......................................

Codul de identificare fiscală .............................................

Domiciliul fiscal: localitatea ......................., str. ..............

nr. ..., bl. ..., ap. ..., et. ...., județul/sectorul ................

În baza

art. 83 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul

de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, a

Decontului de taxă pe valoarea adăugată pentru perioada fiscală ...............,

înregistrat sub nr. ....... din ............... și a analizei de risc/inspecției

fiscale efectuate în perioada ........................, se stabilește taxa pe

valoarea adăugată de rambursat, astfel:

TVA solicitată la rambursare

................ lei

TVA aprobată la rambursare

................ lei

Suma aprobată la rambursare urmează procedura prevăzută la art. 111, 112

sau 113, după caz, din

Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de

procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Prezenta decizie de rambursare a taxei pe valoarea adăugată poate fi

contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea

decăderii, la organul fiscal competent potrivit art. 179 alin. (1) din Ordonanța

Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Aprobat,

Verificat,

Întocmit,

Funcția .................

Funcția .................

Funcția .................

Numele și prenumele .....

Numele și prenumele .....

Numele și prenumele .....

Data ....................

Data ....................

Data ....................

Semnătura ...............

Semnătura ................

Semnătura ...............

Cod MFP: 14.13.02.02

Anexa 3 (Anexa nr. 10 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția generală de administrare a marilor contribuabili

Nr. ............/......................

Avizat,

Aprobat,

Șeful compartimentului de specialitate,

Conducătorul unității fiscale,

REFERAT

privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare

depus de marii contribuabili/de persoanele

impozabile care desfășoară activități de export

nr. ......... din .................

aferent perioadei ...............................

A. Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea .................................................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA ...................................

Domiciliul fiscal .........................................................

...............................................................................

B. Analiza documentară

1. fapte înscrise în cazierul fiscal

[]

2. Decontul conține neconcordanțe care nu pot fi îndreptate conform

procedurii de corectare a erorilor materiale.

[]

Motivație..................................................................

...............................................................................

3. A fost deschisă procedura de insolvență.

[]

Motivație..................................................................

...............................................................................

4. Organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Economiei și

Finanțelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări

în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecției fiscale, care cuprind

fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracțiunii.

[]

Motivație..................................................................

...............................................................................

5. Au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de

efectuare a inspecției fiscale.

[]

Motivație..................................................................

...............................................................................

C. Concluzii:

a) Se propune aprobarea solicitării de rambursare a TVA.

[]

b) Se propune transmiterea, spre soluționare cu inspecție fiscală

anticipată, avându-se în vedere următoarele:

[]

...............................................................................

...............................................................................

...............................................................................

Întocmit,

Anexa 4 (Anexa nr. 11 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală a Finanțelor Publice a Județului .............

Administrația finanțelor publice pentru contribuabili mijlocii

Nr. .................../......................

Avizat,

Aprobat,

Șeful compartimentului de specialitate,

Conducătorul unității fiscale,

REFERAT

privind analiza Decontului cu sume negative de TVA cu opțiune de rambursare

depus de contribuabilii mijlocii

nr. ......... din .................

aferent perioadei ...............................

A. Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea ..................................................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA ....................................

Domiciliul fiscal ..........................................................

................................................................................

................................................................................

B. Analiza documentară

1. fapte înscrise în cazierul fiscal ș

2. Decontul conține neconcordanțe care nu pot fi îndreptate conform

procedurii de corectare a erorilor materiale.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

3. A fost deschisă procedura de insolvență.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

................................................................................

4. Organele cu atribuții de control din cadrul Ministerului Economiei și

Finanțelor au transmis, în ultimii 3 ani, organelor de cercetare penală sesizări

în legătură cu constatările efectuate cu ocazia inspecției fiscale, care cuprind

fapte ce ar putea întruni elementele constitutive ale infracțiunii.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

................................................................................

5. Au fost primite, din partea organelor de cercetare penală, solicitări de

efectuare a inspecției fiscale.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

6. Are obligații fiscale restante față de bugetul general consolidat.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

7. Nu a depus, în ultimele 12 luni, toate declarațiile fiscale.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

8. Nu a depus situațiile financiare cu termen de depunere în ultimele

12 luni.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

9. Au ca obiect principal de activitate sau își desfășoară efectiv

activitatea în domeniile prevăzute la cap. II "Procedura de soluționare a

solicitărilor de rambursare" lit. B1 "Stabilirea Standardului Individual

Negativ (SIN)", pct. 6.1.

[]

Motivație ..................................................................

................................................................................

................................................................................

C. Concluzii:

a) Se propune aprobarea solicitării de rambursare a TVA.

[]

b) Se propune transmiterea, spre soluționare cu inspecție fiscală

anticipată, avându-se în vedere următoarele:

[]

................................................................................

................................................................................

................................................................................

Întocmit,

Anexa 5 (Anexa nr. 12 la metodologie)

SIGLA
Cerere de aplicare a regimului special de rambursare
a taxei pe valoarea adăugată
I. DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE
DENUMIRE/NUME, PRENUME
COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ
JUDEȚ
SECTOR
LOCALITATE
STRADA
NR.
BLOC
SC.
ET.
AP.
COD POȘTAL
TELEFON
FAX
E-MAIL
Vă rog a-mi aproba aplicarea regimului special de rambursarea
taxei pe valoarea adăugată
Anexez următoarele documente
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│
Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
│
│
înscrise în acest formular sunt corecte și complete
│
├──────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────┤
│Numele persoanei care face declarația
│
│
├──────────────────┬───────────────────────────┴────┬──────────────────────────┤
│Funcția
│
│
│
├──────────────────┼────────────────────────────────┤
Ștampila
│
│Semnătura
│
│
│
└──────────────────┴────────────────────────────────┴──────────────────────────┘
Se completează de personalul organului fiscal
Organ fiscal
Număr înregistrare
Data înregistrare
/
/
Numele persoanei care a verificat

Anexa 6 (Anexa nr. 13 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală a Finanțelor Publice .........................

Administrația Finanțelor Publice ...............................

Nr. ............./......................

Avizat,

Aprobat,

Șeful compartimentului de specialitate,

Conducătorul unității fiscale/

Directorul coordonator,

REFERAT

privind îndeplinirea condițiilor pentru aplicarea regimului special

A. Datele de identificare a persoanei impozabile

Denumirea .................................................................

Codul de înregistrare în scopuri de TVA ...................................

Domiciliul fiscal .........................................................

...............................................................................

B. Analiza documentară a Cererii nr. ............/data

Au fost analizate următoarele documente:

...............................................................................

Din analiza documentelor prezentate a rezultat:

...............................................................................

C. Analiza informațiilor deținute de organul fiscal

Au fost analizate următoarele informații:

1. evidența analitică pe plătitori

[]

2. raportul de inspecție fiscală

[]

3. decontul de taxă pe valoarea adăugată

[]

1. din analiza evidenței pe plătitori, la data de ........................

2. din Raportul de inspecție fiscală nr. ............ din ................

3. din Decontul de TVA aferent lunii ..........., anul ..........,

înregistrat la organul fiscal cu nr. .......... din ...................

D. Concluzii:

a) Se propune aprobarea aplicării regimului special pentru

rambursarea TVA.

[]

b) Se propune respingerea cererii, avându-se în vedere următoarele:

[]

...............................................................................

...............................................................................

c) Se propune anularea aplicării regimului special pentru rambursarea TVA,

avându-se în vedere următoarele:

...............................................................................

...............................................................................

Întocmit,

Anexa 7 (Anexa nr. 14 la metodologie)

MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR

AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

Direcția Generală a Finanțelor Publice ...............................

Administrația Finanțelor Publice .....................................

Str. ............................... nr. ......................

Localitatea ......................... cod poștal .................

Nr. ...................

Aprobat,

Conducătorul unității fiscale/

Directorul coordonator,

DECIZIE

privind aplicarea regimului special de rambursare

a taxei pe valoarea adăugată

Către: Denumirea/Numele și prenumele ......................................

Domiciliul fiscal: localitatea ....................., str. ................

nr. ......, bl. ..., ap. ..., et. ..., județul/sectorul ............

Codul de identificare fiscală .............................................

În baza prevederilor cap. III din Ordinul ministrului finanțelor publice nr.

967/2005 privind Metodologia de soluționare a deconturilor cu sume negative de

taxă pe valoarea adăugată cu opțiune de rambursare, cu modificările și

completările ulterioare, a Cererii nr. ............... din data ..............

și a Referatului privind îndeplinirea condițiilor pentru aplicarea regimului

special nr. ............ din data .................., vă comunicăm:

Se aprobă aplicarea regimului special.

[]

Nu se aprobă aplicarea regimului special.

[]

Încetează aplicarea regimului special.

[]

Motivația respingerii/încetării: .........................................

..............................................................................

..............................................................................

Aplicarea regimului special de rambursare a taxei pe valoarea adăugată

aprobată prin prezenta decizie este valabilă de la data comunicării, pe durata

păstrării condițiilor prevăzute la cap. III din Ordinul ministrului finanțelor

publice nr. 967/2005, cu modificările și completările ulterioare.

Împotriva prezentului înscris se poate formula contestație la organul fiscal

emitent, în conformitate cu prevederile art. 179 alin. (2) din Ordonanța

Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu

modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data

comunicării, potrivit prevederilor art. 177 din același act normativ.

Verificat,

Întocmit,

Funcția ........................

Funcția .........................

Numele și prenumele ............

Numele și prenumele .............

Data ...........................

Data ............................

Semnătura ......................

Semnătura .......................

cod MEF

-------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.