Ordin · Agenția Națională de Administrare Fiscală

Ordinul nr. 605/2008

privind aprobarea Procedurii de anulare din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care figurează în lista contribuabililor inactivi

prezumat în vigoare

Data actului
8 aprilie 2008
Emitent
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 301 din 17 aprilie 2008
Citat de
3 acte
Citează
3 acte
Structură
5 articole, 1 anexă · 12.635 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

În temeiul prevederilor

art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007

privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,

având în vedere prevederile

art. 153 alin. (8) din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile

art. 78 alin. (5) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003

privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,

președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă Procedura de anulare din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care figurează în lista contribuabililor inactivi, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 2

Lista cuprinzând contribuabilii care au fost scoși din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, conform procedurii prevăzute în anexă, se afișează pe pagina de internet a portalului Agenției Naționale de Administrare Fiscală, secțiunea "Informații publice".

Articolul 3

Anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se efectuează cu data de întâi a lunii următoare publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi.

Articolul 4

Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de inspecție fiscală, Direcția de informații fiscale, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 5

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Președintele Agenției Naționale
de Administrare Fiscală,
Daniel Chițoiu
București, 8 aprilie 2008.
Nr. 605.

Anexa PROCEDURĂ

de anulare din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA

a persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA,

care figurează în lista contribuabililor inactivi

A. Procedura generală

1. Organele fiscale anulează din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA a persoanelor impozabile care figurează în lista contribuabililor inactivi constituită potrivit reglementărilor legale în vigoare.

2. Procedura de anulare din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi se aplică ori de câte ori se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, un ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, în termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării acestuia.

3. După publicarea ordinului pentru aprobarea listei contribuabililor inactivi, direcția de specialitate transmite Direcției generale de tehnologia informației lista contribuabililor declarați inactivi, care conține:

a) codul de identificare fiscală;

b) denumirea contribuabilului;

c) numărul ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care au fost declarați inactivi;

d) data de la care au fost declarați inactivi.

4. Direcția generală de tehnologia informației înscrie în dreptul fiecărui contribuabil seria și numărul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sortează contribuabilii în funcție de domiciliul fiscal al acestora și transmite listele rezultate direcțiilor generale ale finanțelor publice judetene și a municipiului București, precum și Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.

5. În termen de două zile lucrătoare de la primirea listei, fiecare direcție generală a finanțelor publice județeană și a municipiului București transmite listele administrațiilor finanțelor publice în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii respectivi.

6. Compartimentul cu atribuții în domeniul gestionării Registrului contribuabililor și declarațiilor fiscale, denumit în continuare compartiment de specialitate, din cadrul fiecărui organ fiscal competent, analizează lista primită și verifică, pentru fiecare contribuabil, dacă sunt îndeplinite condițiile de reactivare sau dacă, pentru contribuabilul respectiv, a fost începută procedura de reactivare ca urmare a declarării inactivității prin eroare materială a organului fiscal.

7. În urma analizei, lista contribuabililor inactivi se structurează pe 3 secțiuni:

a) secțiunea I - contribuabili declarați inactivi pentru care se operează scoaterea din oficiu din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA;

b) secțiunea a II-a - contribuabili declarați inactivi prin eroare materială a organului fiscal;

c) secțiunea a III-a - contribuabili declarați inactivi, care îndeplinesc condițiile de reactivare.

8. Compartimentul de specialitate întocmește un referat, care cuprinde, pe fiecare secțiune prevăzută la pct. 7, rezultatele analizei efectuate și prin care propune, pentru toți contribuabilii din cele 3 secțiuni ale listei, operarea scoaterii din oficiu din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA și anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal, iar pentru contribuabilii cuprinși în secțiunile a II-a și a III-a propune și demararea procedurii de reactivare.

9. După aprobarea referatului de către conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate operează anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA și anulează certificatele de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.

10. Data anulării din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA este data de întâi a lunii următoare celei în care a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care contribuabilul a fost declarat inactiv.

11. Pe baza înregistrărilor efectuate, cu ajutorul aplicației informatice de gestiune a Registrului contribuabililor, de către compartimentele de specialitate din cadrul organelor fiscale competente se operează, prin procedurile curente, anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA a contribuabililor inactivi în Registrul contribuabililor de la nivel central și de la nivel teritorial.

B. Înregistrarea în scopuri de TVA a contribuabililor reactivați

1.1. Contribuabilii pentru care organul fiscal a anulat din oficiu înregistrarea în scopuri de TVA pot solicita organului fiscal competent înregistrarea în scopuri de TVA, potrivit

art. 153 alin. (8) teza 4 din Legea nr. 571/2003

privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, după publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care sunt reactivați.

1.2. Înregistrarea devine valabilă începând cu prima zi a lunii următoare celei în care persoana impozabilă solicită înregistrarea.

2.1. În cazul contribuabililor declarați inactivi ca urmare a unei erori a organului fiscal și eliminați din listă prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, se anulează și scoaterea din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA.

2.2. În termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, Direcția generală de tehnologia informatiei primește de la direcția de specialitate și transmite organelor fiscale competente pozițiile eliminate din lista contribuabililor inactivi.

2.3. Dacă la data primirii informațiilor prevăzute la pct. 2.2. organul fiscal competent a finalizat procedura de anulare a înregistrării în scopuri de TVA și a anulat certificatul de înregistrare în scopuri de TVA, va proceda la:

a) anularea scoaterii din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit fluxului menționat la lit. A;

b) emiterea unui nou certificat de înregistrare în scopuri de TVA.

În noul certificat de înregistrare în scopuri de TVA se menține data înregistrării în scopuri de TVA inițială (din certificatul anterior), contribuabilul având calitatea de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, inclusiv în perioada cuprinsă între data înscrierii în lista contribuabililor inactivi și data eliminării din această listă.

2.4. Dacă la data primirii informațiilor cuprinse la pct. 2.2 organul fiscal competent derulează procedura de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, stopează această procedură și ia măsuri de anulare a etapelor procedurale parcurse, astfel încât contribuabilul respectiv să rămână înregistrat ca persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA.

C. Dispoziții tranzitorii

1. În termen de 5 zile lucrătoare de la data publicării prezentului ordin, Direcția generală de inspecție fiscală transmite Direcției generale de tehnologia informației lista contribuabililor declarați inactivi, care cuprinde toți contribuabilii declarați inactivi prin ordine ale președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, până la data publicării prezentului ordin, cu excepția acelor contribuabili care până la aceeași dată au fost reactivați sau au fost eliminați din lista contribuabililor inactivi prin ordine ale președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.

2. Lista contribuabililor inactivi conține:

a) codul de identificare fiscală;

b) denumirea contribuabilului;

c) numărul ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală prin care au fost declarați inactivi;

d) data de la care au fost declarați inactivi.

3. Direcția generală de tehnologia informației înscrie în dreptul fiecărui contribuabil seria și numărul certificatului de înregistrare în scopuri de TVA, sortează contribuabilii în funcție de domiciliul fiscal al acestora și transmite listele rezultate direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și Direcției generale de administrare a marilor contribuabili.

4. În termen de două zile lucrătoare de la primirea listei, fiecare direcție generală a finanțelor publice județeană și a municipiului București transmite listele administrațiilor finanțelor publice în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii respectivi.

5. Compartimentul de specialitate din cadrul fiecărui organ fiscal competent analizează lista primită și verifică în evidențele fiscale proprii, pentru fiecare contribuabil din listă, starea contribuabilului (activ/inactiv) și întocmește un referat care cuprinde rezultatele verificării efectuate și prin care propune, pentru toți contribuabilii inactivi din listă, operarea scoaterii din oficiu din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA și anularea certificatelor de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.

6. În referat se menționează, nominal, contribuabilii pentru care, în urma verificării, s-a constatat că au fost reactivați și se propune sistarea procedurii de anulare a înregistrării în scopuri de TVA și transmiterea, pentru confirmare, Direcției generale de inspecție fiscală a listei astfel întocmite.

7. Organul fiscal competent reia procedura de anulare a înregistrării în scopuri de TVA, după primirea confirmării de la Direcția generală de inspecție fiscală pentru contribuabilii inactivi.

8. După aprobarea referatului de către conducătorul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate operează anularea din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA și anulează certificatele de înregistrare în scopuri de TVA existente la dosarul fiscal.

9. Data anulării din oficiu a înregistrării în scopuri de TVA pentru contribuabilii inactivi, stabiliți potrivit pct. 1, este data de întâi a lunii următoare celei în care a fost publicat prezentul ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

-----------

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.