Ordinul nr. 1748/2008
privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 986/2008 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Modifică 1
- Ordinul nr. 986/2008 30 iunie 2008 pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule
Are ca temei 1
- OUG nr. 50/2008 21 aprilie 2008 (prevederi anume) pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule
În baza prevederilor art. 3 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin
Hotărârea Guvernului nr. 686/2008 , și ale
art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 495/2007
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul I
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 986/2008
pentru aprobarea procedurii privind stabilirea taxei pe poluare pentru autovehicule, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 498 din 2 iulie 2008, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul 2, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
"d) "Decizie de stabilire a diferențelor de taxă pe poluare pentru autovehicule", cod 14.13.02.50/d, prevăzută în anexa nr. 5."
2. Articolul 3 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 3. - Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor de decizii prevăzute la art. 2 sunt prezentate în anexa nr. 6."
3. Articolul 4 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Art. 4. - Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin."
4. Anexa nr. 5 "Caracteristici de tipărire - modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor de decizii" se înlocuiește cu anexa nr. 5 "Decizie de stabilire a diferențelor de taxă pe poluare pentru autovehicule", al cărei conținut este prevăzut în anexa nr. 1, care face parte integrantă din prezentul ordin.
5. După anexa nr. 5 se introduce o nouă anexă, anexa nr. 6 "Caracteristici de tipărire - modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularelor de decizii", al cărei conținut este prevăzut în anexa nr. 2, care face parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul II
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de reglementare a colectării creanțelor bugetare, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul III
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Daniel Chițoiu București, 16 decembrie 2008. Nr. 1.748.
Anexa 1 (Anexa nr. 5 la
SIGLĂ
MINISTERUL ECONOMIEI ȘI FINANȚELOR AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ Unitatea fiscală ..............
Nr. înregistrare .................... Data ........./.........../..........
Număr de operator de date cu caracter personal - 1067
DECIZIE
de stabilire a diferențelor de taxă
pe poluare pentru autovehicule
Denumire/Nume, prenume contribuabil: .................................. .
Cod de identificare fiscală .............................................
Domiciliul fiscal/Adresa: localitatea ..........., str. ......... . nr. ....., bl. ..... sc. ....., ap. ....., județul/sectorul ............
În temeiul dispozițiilor
Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 50/2008
pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, cu modificările și completările ulterioare, se stabilește diferența de taxă de poluare pentru autovehicule, pozitivă/negativă, în sumă de: ......., calculată ca diferență între:
- taxa pe poluare pentru autovehicule datorată potrivit legii, în sumă de: .........;
- taxa pe poluare pentru autovehicule stabilită prin Decizia nr. ...... de calcul a taxei pe poluare pentru autovehicule în sumă de: ............ .
Prezenta decizie reprezintă titlu de creanță și constituie înștiințare de plată conform legii.
Prezenta decizie poate fi contestată în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii, potrivit
art. 207 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, la organul fiscal competent, potrivit art. 209 alin. (1) din același act normativ.
APROBAT
AVIZAT
ÎNTOCMIT
Funcția: ............................ Numele și prenumele: ................ Semnătura și ștampila: ..............
Funcția: ............................ Numele și prenumele: ................ Semnătura: ..........................
Funcția: ............................ Numele și prenumele: ................ Semnătura: ..........................
Cod MEF 14.13.02.50/d
Anexa 2 (Anexa nr. 6 la
CARACTERISTICI DE TIPĂRIRE
modul de difuzare, utilizare și
păstrare a formularului de decizii
1. Denumire: "Decizie de calcul al taxei pe poluare pentru autovehicule"
1.1. Cod MEF: 14.13.02.50
1.2. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
1.3. Caracteristici de tipărire: - pe o singură față
- se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare
1.4. Se difuzează: gratuit
1.5. Se utilizează la: calculul taxei pe poluare pentru autovehicule
1.6. Se întocmește în 2 exemplare de organul fiscal competent
1.7. Circulă: - 1 exemplar la contribuabil
- 1 exemplar la organul fiscal competent
1.8. Se arhivează: copia se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
2. Denumire: "Decizie de calcul al taxei pe poluare pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing"
2.1. Cod MEF: 14.13.02.50/1
2.2. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
2.3. Caracteristici de tipărire: - pe o singură față
- se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare
- conține anexă sub formă tabelară
2.4. Se difuzează: gratuit
2.5. Se utilizează la: calculul taxei pe poluare pentru autovehiculele care fac obiectul contractelor de leasing
2.6. Se întocmește în 2 exemplare de organul fiscal competent
2.7. Circulă: - 1 exemplar la contribuabil
- 1 exemplar la organul fiscal competent
2.8. Se arhivează: copia se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
3. Denumire: "Decizie de stabilire a diferențelor de taxă pe poluare pentru autovehicule"
3.1. Cod MEF: 14.13.02.50/d
3.2. Format: A4/t1 (număr variabil de pagini)
3.3. Caracteristici de tipărire: - pe o singură față
- se poate utiliza și echipament informatic pentru editare și completare
3.4. Se difuzează: gratuit
3.5. Se utilizează la: stabilirea diferențelor de debit pozitive sau negative, în situații cum sunt: erori materiale apărute în documentația depusă de contribuabil sau în documentele emise de organul fiscal
3.6. Se întocmește în 2 exemplare de organul fiscal competent
3.7. Circulă: - 1 exemplar la contribuabil
- 1 exemplar la organul fiscal competent
3.8. Se arhivează: copia se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
-----
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.