Procedura din 9 septembrie 2013
de aplicare a prevederilor art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscale
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Republică 1
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 privind Codul de procedură fiscală
Pune în aplicare 1
- OUG nr. 50/2013 29 mai 2013 (prevederi anume) privind reglementarea unor măsuri fiscale
Are ca temei 2
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală
- OUG nr. 50/2013 29 mai 2013 (prevederi anume) privind reglementarea unor măsuri fiscale
Capitolul I Dispoziții generale
Articolul 1
Obiectul înlesnirilor la plată
Pentru obligațiile fiscale principale și accesorii administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală sau alte sume datorate bugetului general consolidat și transmise spre recuperare acestei autorități, organul fiscal competent poate acorda următoarele înlesniri la plată:
a) amânarea la plată a obligațiilor fiscale principale, precum și a obligațiilor fiscale accesorii în situația în care contribuabilii au de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autoritățile cu competențe în gestionarea fondurilor europene în baza contractelor de finanțare încheiate cu acestea, denumite în continuare autoritățile competente;
b) anularea obligațiilor fiscale accesorii prevăzute la lit. a), în situația în care contribuabilul a renunțat la dreptul de a percepe ori de a încasa dobânzi, penalități sau accesorii de orice natură aferente creanțelor de încasat de la autoritățile competente, iar amânarea la plată a fost finalizată;
c) scutirea la plată a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale scadente pentru perioada cuprinsă între data la care trebuia efectuată plata de către autoritatea competentă potrivit termenelor stabilite în contractul de finanțare ca urmare a unei cereri de rambursare și data efectuării plății, în cazul contribuabililor care au încasat după termenul contractual sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plată înainte de data de 3 iunie 2013, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la
art. V alin. (20) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale, denumită în continuare ordonanță de urgență;
d) amânarea la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale scadente după data depunerii cererii de rambursare la autoritatea competentă, în cazul contribuabililor care au de încasat sume ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plată depășit, dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. V alin. (21) din ordonanța de urgență.
Prin sume certe, lichide și exigibile de încasat de la autoritățile competente se înțelege sumele autorizate la plată aferente cererilor de rambursare depuse de beneficiar.
Prin autorități competente în sensul prezentului ordin se înțelege autoritățile de management și/sau organismele intermediare, după caz.
Articolul 2
Organul fiscal competent pentru acordarea înlesnirilor la plată
Competența de acordare a înlesnirilor la plată revine organului fiscal competent conform prevederilor
art. 33 sau 36, după caz, din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, denumită în continuare Codul de procedură fiscală.
Articolul 3
Beneficiarii înlesnirilor la plată
Beneficiază de înlesnirile la plată prevăzute la art. 1 contribuabilii care au calitatea de:
a) beneficiari ai finanțării nerambursabile, pentru obligațiile datorate de aceștia;
b) partenerii beneficiarilor prevăzuți la lit. a) potrivit acordului de parteneriat, anexă la contractul de finanțare, pentru obligațiile datorate de aceștia.
Articolul 4
Cererea de acordare a înlesnirilor la plată
Înlesnirile la plată se solicită de către contribuabilii prevăzuți la art. 3 în baza unei cereri depuse la registratura organului fiscal competent sau transmise prin poștă cu scrisoare recomandată, cu confirmare de primire. În cazul depunerii cererii prin împuternicit, aceasta va fi însoțită de dovada împuternicirii/reprezentării, în condițiile art. 18 din Codul de procedură fiscală.
Pentru contribuabilul care are înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, cererea de acordare a înlesnirilor la plată se depune de către contribuabil atât pentru obligațiile fiscale datorate de acesta, cât și pentru cele ale sediilor sale secundare. Cererea se depune la organul fiscal competent pentru administrarea obligațiilor fiscale ale contribuabilului în structura căruia funcționează aceste sedii secundare.
Cererea cuprinde următoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/ reprezentantului fiscal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscală, numărul de telefon/fax al acestora, adresa de e-mail, precum și numele, prenumele și calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relațiile cu terții, inclusiv datele de identificare pentru sediile secundare înregistrate fiscal, potrivit legii;
b) tipul înlesnirii la plată solicitat;
c) suma totală pentru care se solicită înlesnirea la plată, defalcată pe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat și, în cadrul acestora, pe obligații fiscale principale și accesorii. În cazul contribuabililor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, impozitul pe venitul din salarii se menționează separat pentru contribuabil și separat pentru fiecare dintre sediile sale secundare;
d) data și semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/reprezentantului fiscal/împuternicitului, precum și ștampila, dacă este cazul.
Pentru a beneficia de înlesnirile la plată contribuabilul fără domiciliu fiscal în România trebuie să desemneze un împuternicit potrivit art. 18 din Codul de procedură fiscală.
Capitolul II Procedura de soluționare a cererii de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii
Articolul 5
Atestatul eliberat de autoritatea de management
Înainte de a depune cererea de acordare a amânării la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii la organul fiscal competent, contribuabilul solicită autorității de management eliberarea unui atestat.
Cererea de eliberare a atestatului conține următoarele elemente:
a) datele de identificare a contribuabilului: denumirea/numele și prenumele acestuia, a/ale reprezentantului legal/împuternicitului, dacă este cazul, domiciliul fiscal/sediul social/domiciliul, codul de identificare fiscală, numerele de telefon/fax ale acestora, adresele de e-mail, precum și numele, prenumele și calitatea celor care reprezintă contribuabilul în relațiile cu terții;
b) titlul și codul proiectului, precum și numărul și data contractului de finanțare încheiat între contribuabil și autoritatea competentă;
c) numărul și data înregistrării cererii de rambursare la autoritatea competentă;
d) tipul înlesnirii la plată pentru care se solicită eliberarea atestatului;
e) codul IBAN al contului de disponibil 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " și unitatea Trezoreriei Statului la care a fost deschis;
f) data și semnătura contribuabilului/reprezentantului legal/împuternicitului, precum și ștampila, dacă este cazul.
În cazul proiectelor cu finanțare europeană implementate în parteneriat, cererea prevăzută la alin. (2) se depune individual de beneficiarul proiectului pentru obligațiile fiscale ale acestuia sau, după caz, de fiecare partener, pentru obligațiile fiscale datorate de acesta.
La cererea de eliberare a atestatului contribuabilul poate anexa o notificare prin care renunță la dreptul de a percepe ori de a încasa dobânzi, penalități sau accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă în cauză.
Cererea de eliberare a atestatului se soluționează de autoritatea de management în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii cererii.
După primirea cererii de eliberare a atestatului autoritatea de management verifică dacă cererea de rambursare a contribuabilului a fost autorizată la plată. În cazul în care contribuabilul are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autoritatea competentă, în baza cererilor de rambursare depuse la aceasta, autoritatea de management eliberează un atestat potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
Atestatul eliberat de autoritatea de management cuprinde obligatoriu următoarele elemente:
a) denumirea autorității de management;
b) numărul și data emiterii atestatului;
c) numărul și data încheierii contractului de finanțare între contribuabil și autoritatea competentă, precum și ale acordului de parteneriat, dacă este cazul;
d) suma certă, lichidă și exigibilă pe care contribuabilul o are de încasat de la autoritatea competentă;
e) mențiunea cu privire la faptul că s-a luat act de notificarea contribuabilului referitoare la renunțarea la dreptul de a percepe ori de a încasa dobânzi, penalități sau accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă. Lipsa unei asemenea mențiuni semnifică lipsa depunerii notificării de către contribuabil;
f) mențiunea cu privire la codul IBAN al contului de disponibil 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " și unitatea Trezoreriei Statului la care a fost deschis pe numele contribuabilului în care se va efectua plata de către autoritatea de management;
g) mențiunea cu privire la situația în care s-a început sau nu s-a început executarea silită de către un alt creditor prin poprirea sumelor ce trebuie plătite contribuabilului de către autoritatea de management;
h) mențiunea că atestatul este emis în scopul acordării înlesnirilor la plata obligațiilor fiscale principale și accesorii;
i) numele, prenumele, funcția și semnătura persoanelor împuternicite ale autorității de management;
j) ștampila autorității de management.
Atestatul eliberat de autoritatea de management este valabil 20 de zile de la data emiterii.
Articolul 6
Cererea de acordare a amânării la plată
Odată cu depunerea cererii de acordare a amânării la plată contribuabilul depune, în original, și atestatul prevăzut la art. 5 prin care sunt certificate sumele certe, lichide și exigibile pe care le are de încasat de la autoritatea competentă. Atestatul trebuie să fie în termenul de valabilitate la data depunerii cererii de acordare a amânării la plată.
Cererea de acordare a amânării la plată este însoțită și de declarația pe propria răspundere a contribuabilului, din care să reiasă că nu se află în procedura insolvenței.
Contribuabilul poate depune una sau mai multe cereri de acordare a amânării la plată ori de câte ori are de încasat sume certe, lichide și exigibile de la autoritatea competentă.
Cererea de acordare a amânării la plată se soluționează de organul fiscal competent în termen de cel mult 15 zile de la data depunerii acesteia prin decizie de amânare la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii sau decizie de respingere, după caz.
Articolul 7
Eliberarea certificatului de atestare fiscală
În vederea soluționării cererii de acordare a amânării la plată, organul fiscal competent eliberează, din oficiu, în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii cererii, certificatul de atestare fiscală potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2. Eliberarea certificatului de atestare fiscală în scopul acordării amânării la plată nu este supusă taxei extrajudiciare de timbru.
Certificatul de atestare fiscală se eliberează în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, iar un exemplar se arhivează de către organul fiscal competent la dosarul amânării la plată. În cazul contribuabilului care are înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, în certificatul de atestare fiscală se înscriu obligațiile fiscale ale contribuabilului, precum și impozitul pe venitul din salarii datorat de fiecare dintre sediile sale secundare, ce fac obiectul amânării la plată, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 2a.
În cazul în care există diferențe între sumele solicitate de către contribuabil în cerere și cele înscrise în certificatul de atestare fiscală, organul fiscal competent solicită, în scris, prezentarea contribuabilului la sediul său pentru clarificarea situației fiscale a acestuia. Solicitarea se transmite contribuabilului odată cu certificatul de atestare fiscală. Dispozițiile art. 50 din Codul de procedură fiscală se aplică în mod corespunzător.
După clarificarea neconcordanțelor, organul fiscal competent întocmește în două exemplare procesul-verbal de punere de acord, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 3.
Odată cu întocmirea procesului-verbal de punere de acord se eliberează, în două exemplare, un nou certificat de atestare fiscală. Câte un exemplar al procesului-verbal de punere de acord și al certificatului de atestare fiscală se comunică contribuabilului, iar câte un exemplar al acestora se arhivează de către organul fiscal competent la dosarul amânării la plată.
Termenul de clarificare a neconcordanțelor și de eliberare a unui nou certificat de atestare fiscală este de cel mult 5 zile de la data comunicării certificatului de atestare fiscală inițial. Termenul prevăzut la art. 6 alin. (4) se prelungește în mod corespunzător.
Articolul 8
Conținutul certificatului de atestare fiscală eliberat în scopul acordării amânării la plată
Prin excepție de la prevederile art. 112 alin. (2) și (3) din Codul de procedură fiscală, certificatul de atestare fiscală cuprinde obligațiile fiscale exigibile existente în sold la data eliberării acestuia.
Certificatul de atestare fiscală cuprinde două secțiuni:
a) secțiunea A "Obligații de plată exigibile existente în sold la data eliberării certificatului";
b) secțiunea B "Obligații de plată ce pot face obiectul amânării la plată".
La secțiunea A se înscriu:
a) obligațiile fiscale principale administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală individualizate pe fiecare tip de impozit, taxă, contribuție și alte sume datorate bugetului general consolidat, în ordinea vechimii. În cazul contribuabilului care are înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se înscriu obligațiile fiscale principale ale contribuabilului, precum și impozitul pe venitul din salarii datorat de fiecare dintre sediile sale secundare;
b) obligațiile fiscale accesorii defalcate pe tipuri de impozite, taxe, contribuții și alte sume datorate bugetului general consolidat și în cadrul acestora, pe majorări de întârziere/ dobânzi/penalități de întârziere, în ordinea vechimii. În cazul contribuabilului care are înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se înscriu obligațiile fiscale accesorii ale contribuabilului, precum și obligațiile fiscale accesorii aferente impozitului pe venitul din salarii datorate de fiecare dintre sediile sale secundare;
c) sumele reprezentând amenzi de orice fel;
d) sumele reprezentând creanțe stabilite de alte organe și transmise spre recuperare Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
La secțiunea B se înscriu obligațiile fiscale principale și accesorii ce pot face obiectul amânării la plată și care nu pot depăși limita sumei certe, lichide și exigibile de încasat de la autoritatea competentă, înscrisă în atestatul prevăzut la art. 5. Acestea se individualizează pe fiecare tip de impozit, taxă, contribuție și alte sume datorate bugetului general consolidat, inclusiv obligațiile fiscale accesorii, în ordinea vechimii. Pentru contribuabilul care are înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, se înscriu obligațiile fiscale ale contribuabilului, precum și impozitul pe venitul din salarii datorat de fiecare dintre sediile sale secundare.
Pot forma obiectul amânării la plată în sensul alin. (4) obligațiile fiscale principale și accesorii al căror cuantum este cel mult egal cu sumele înscrise în atestatul prevăzut la art. 5. În cazul în care cuantumul obligațiilor fiscale principale și accesorii datorate de contribuabil depășește cuantumul sumelor înscrise în atestat, pentru înscrierea acestor obligații la secțiunea B a certificatului de atestare fiscală sunt aplicabile în mod corespunzător prevederile art. 115 din Codul de procedură fiscală cu privire la ordinea de stingere, precum și cu privire la stabilirea vechimii obligațiilor.
Nu se înscriu în certificatul de atestare fiscală sumele reprezentând obligații fiscale stabilite prin acte administrative fiscale a căror executare este suspendată în condițiile
art. 14 și 15 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 9
Procedura de soluționare a cererii de acordare a amânării la plată
După eliberarea certificatului de atestare fiscală organul fiscal competent verifică dacă sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. V alin. (3) din ordonanța de urgență. Pentru verificarea condiției prevăzute la art. V alin. (3) lit. c) din ordonanța de urgență, organul fiscal competent solicită informații de la serviciul/biroul/compartimentul care gestionează respectivele informații.
După verificările efectuate potrivit alin. (1), organul fiscal competent, în termen de cel mult 3 zile de la data eliberării certificatului de atestare fiscală prevăzut la art. 7, întocmește referatul potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4
Pe baza constatărilor din referat, organul fiscal competent emite, după caz:
a) decizie de amânare la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 5;
b) decizie de respingere a înlesnirilor la plată potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.
În cazul aprobării cererii de acordare a amânării la plată, pentru contribuabilul care a renunțat la dreptul de a percepe ori încasa dobânzi, penalități sau accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă, potrivit art. 5 alin. (4), organul fiscal competent emite:
a) decizie de amânare la plată a obligațiilor fiscale principale potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 7;
b) decizie de amânare la plată, în vederea anulării, a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale amânate la plată potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 8.
Deciziile prevăzute la alin. (3) și (4) se întocmesc în 3 exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, un exemplar se comunică autorității de management și un exemplar se arhivează de către organul fiscal competent la dosarul amânării la plată.
Organul fiscal are obligația ca odată cu comunicarea deciziilor prevăzute la alin. (3) și (4) către autoritatea de management să indice și adresa de e-mail și/sau numărul de fax la care urmează a fi transmisă notificarea prevăzută la art. 11 alin. (3).
Articolul 10
Efectele amânării la plată
Pe perioada amânării la plată:
a) pentru obligațiile fiscale principale amânate la plată contribuabilul nu datorează obligații fiscale accesorii, dacă a renunțat, potrivit art. 5 alin. (4), la perceperea sau încasarea de dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă în cauză;
b) pentru obligațiile fiscale amânate la plată nu începe sau se suspendă, după caz, procedura de executare silită;
c) obligațiile fiscale principale și accesorii ce fac obiectul amânării la plată nu se sting, cu excepția situației în care contribuabilul optează pentru stingerea acestora.
Articolul 11
Obligațiile autorității de management și colaborarea cu organele fiscale
Ori de câte ori, pe perioada amânării la plată, autoritatea de management constată că suma certă, lichidă și exigibilă înscrisă în atestatul prevăzut la art. 5 nu mai este datorată, în întregime sau în parte, aceasta are obligația de a notifica în termen de cel mult 3 zile organul fiscal competent.
Autoritatea de management efectuează plata sumelor din cererile de rambursare ce fac obiectul amânării la plată în contul de disponibil 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " deschis la Trezoreria Statului, înscris în atestatul prevăzut la art. 5.
Autoritatea de management notifică contribuabilul cu privire la suma amânată la plată care trebuie plătită de acesta din suma ce urmează a-i fi virată. În aceeași zi sau cel târziu în ziua următoare, autoritatea de management transmite organului fiscal competent, prin fax ori e-mail, o copie a notificării.
Autoritățile de management au obligația de a înscrie în notificările prevăzute la alin. (3) și adresa de e-mail sau numărul de fax la care urmează a fi transmise comunicările prevăzute la alin. (8).
În scopul încasării sumelor prevăzute la art. V alin. (11) din ordonanța de urgență de la autoritatea de management, contribuabilul prezintă la unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, la data primirii notificării de la autoritatea de management, ordinele de plată prin care aceștia achită obligațiile fiscale și care trebuie să corespundă cu sumele din notificare și din decizia organului fiscal. În ordinele de plată prezentate de contribuabil, la rubrica "Reprezentând" se vor înscrie obligatoriu numărul și data notificării primite de la autoritatea de management.
Unitățile teritoriale ale Trezoreriei Statului, în ziua primirii ordinelor de plată de la contribuabil potrivit prevederilor alin. (5), transmit, în copie sau scanat, documentele respective organului fiscal competent.
Organul fiscal procedează la verificarea concordanței dintre sumele înscrise în notificarea primită de la autoritatea de management cu cele din decizia emisă potrivit art. 9 alin. (3) lit. a) sau, după caz, din decizia emisă potrivit art. 9 alin. (4) lit. a) și cu sumele din ordinele de plată depuse de contribuabil.
În situația în care, în urma verificării efectuate potrivit alin. (7), organul fiscal constată că este respectată destinația și sumele pentru care s-au întocmit ordinele de plată sunt cele înscrise în notificare și în decizia de amânare la plată, comunică această informație autorității de management de la care a primit notificarea, precum și unității Trezoreriei Statului, în termen de o zi lucrătoare de la primirea ordinelor de plată. La comunicarea către unitatea Trezoreriei Statului se anexează și o copie a notificării primite de la autoritatea de management.
În situația în care, în urma verificării efectuate potrivit alin. (7), organul fiscal constată că nu este respectată destinația sau că sumele pentru care s-au întocmit ordinele de plată nu sunt cele înscrise în notificare și în deciziile de amânare la plată, comunică această informație, în scris, unității Trezoreriei Statului de la care a primit ordinele de plată, precizând care sunt neconcordanțele constatate, în termen de o zi lucrătoare de la primirea acestor documente.
Unitatea Trezoreriei Statului, în ziua primirii comunicării prevăzute la alin. (9) de la organul fiscal, restituie contribuabilului ordinele de plată pentru care s-au constatat erori în vederea refacerii acestora.
După primirea ordinelor de plată refăcute de contribuabil se reia procedura prevăzută de alin. (6)-(10).
În termen de o zi lucrătoare de la primirea comunicărilor de la organul fiscal competent, autoritatea de management virează sumele corespunzătoare, potrivit prevederilor art. V alin. (11) din ordonanța de urgență, în contul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " deschis pe numele contribuabilului. În ordinele de plată prezentate prin care se virează sumele respective, autoritatea de management înscrie obligatoriu la rubrica "Reprezentând" numărul și data notificării transmise contribuabilului, aferentă sumei virate în contul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 ".
În ziua încasării sumelor în contul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 ", unitatea teritorială a Trezoreriei Statului verifică dacă suma încasată în contul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " este egală cu suma ordinelor de plată depuse de contribuabil aferente notificării înscrise în documentele de plată și procedează la decontarea ordinelor de plată depuse de contribuabil, completând în rubrica "Data debitării" din acestea data încasării de la autoritatea de management a sumelor respective în cont.
În cazul în care suma virată în contul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 " de autoritatea de management este diferită de suma din notificare și de cea din ordinele de plată depuse de contribuabil, aceasta se restituie în contul din care a fost încasată, concomitent cu restituirea către contribuabil a ordinelor de plată depuse.
Articolul 12
Renunțarea contribuabilului la dreptul de a percepe sau încasa dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură pe perioada amânării la plată
În situația în care, pe perioada amânării la plată, contribuabilul dorește să renunțe la dreptul de a percepe sau încasa dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă, acesta depune notificarea prevăzută la art. 5 alin. (4) la autoritatea de management. În acest caz, în termen de cel mult 5 zile de la data notificării, autoritatea de management emite un nou atestat care înlocuiește atestatul emis inițial. Atestatul este valabil 20 de zile de la data emiterii și trebuie să fie în termenul de valabilitate la data depunerii cererii prevăzute la alin. (2). Dispozițiile art. 5 sunt aplicabile în mod corespunzător.
După primirea atestatului de la autoritatea de management, contribuabilul depune o cerere la organul fiscal competent prin care solicită revocarea deciziei de amânare la plată emise potrivit art. 9 alin. (3) lit. a) și emiterea deciziilor de amânare la plată pentru obligațiile fiscale rămase nestinse, potrivit art. 9 alin. (4). La cerere se anexează, în original, atestatul prevăzut la alin. (1).
După primirea cererii prevăzute la alin. (2), în termen de cel mult 5 zile, organul fiscal competent emite deciziile de amânare la plată prevăzute la art. 9 alin. (4) prin care se revocă și decizia de amânare la plată emisă inițial.
Articolul 13
Finalizarea amânării la plată
În situația în care sumele individualizate în decizia prevăzută la art. 9 alin. (3) lit. a) se sting în totalitate până la împlinirea termenului de 2 ani de la data comunicării deciziei de amânare la plată, organul fiscal competent emite decizia de finalizare a amânării la plată, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9.
În situația în care sumele individualizate în decizia prevăzută la art. 9 alin. (4) lit. a) se sting în totalitate până la împlinirea termenului de 2 ani de la data comunicării deciziei de amânare la plată, organul fiscal competent, după înregistrarea operațiunii de stingere, emite:
a) decizie de finalizare a amânării la plată potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 9;
b) decizie de anulare a obligațiilor fiscale accesorii individualizate în decizia prevăzută la art. 9 alin. (4) lit. b), potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 10.
Deciziile prevăzute la alin. (1) și (2) se întocmesc în 3 exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, un exemplar se comunică autorității de management și un exemplar se arhivează de către organul fiscal competent la dosarul amânării la plată.
Articolul 14
Pierderea valabilității sau încetarea amânării la plată
În situația în care autoritatea de management a notificat organul fiscal competent potrivit art. 11 alin. (1) amânarea la plată își pierde valabilitatea, în întregime sau în parte, corespunzător sumei pe care autoritatea competentă nu o mai datorează contribuabilului. În acest caz, organul fiscal competent emite o decizie de pierdere a valabilității/încetare a amânării la plată potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11.
În cazul în care se constată că amânarea la plată nu a fost finalizată în termen de 2 ani de la data comunicării deciziei/deciziilor de amânare la plată, organul fiscal competent emite, în mod corespunzător, decizia de încetare a amânării la plată, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 11.
Deciziile prevăzute la alin. (1) și (2) se întocmesc în 3 exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, un exemplar se comunică autorității de management și un exemplar se arhivează de către organul fiscal competent la dosarul amânării la plată.
Capitolul III Procedura de suspendare a executării silite a obligațiilor fiscale în cazul contribuabilului care a depus cereri de rambursare la autoritatea competentă
Articolul 15
Neînceperea sau suspendarea executării silite a obligațiilor fiscale în cazul contribuabilului care a depus cereri de rambursare la autoritatea competentă
Contribuabilul care a depus la autoritatea competentă cerere de rambursare, aflată în cursul procedurii de validare/autorizare la plată și al cărei termen de plată a fost depășit, beneficiază, în limita sumelor înscrise în această cerere, de neînceperea sau suspendarea executării silite a obligațiilor fiscale principale și accesorii administrate de Agenția Națională de Administrare Fiscală ori a altor sume datorate bugetului general consolidat și transmise spre recuperare acestei autorități.
În scopul aplicării alin. (1) contribuabilul trebuie să depună la organul fiscal competent, în original, atestatul emis, la solicitarea sa, de autoritatea de management.
Cererea de eliberare a atestatului trebuie să conțină elementele prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. a)-d) și f).
După primirea cererii, autoritatea de management eliberează atestatul potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
Atestatul eliberat de autoritatea de management conține, pe lângă elementele prevăzute la art. 5 alin. (7) lit. a)-c), h)-j), și următoarele elemente:
a) cuantumul sumei solicitate prin cererea/cererile de rambursare;
b) mențiunea cu privire la depășirea/nedepășirea termenului de plată a cererii de rambursare.
Atestatul prevăzut la alin. (5) este valabil 20 de zile de la data emiterii și trebuie să fie în termenul de valabilitate la data depunerii acestuia la organul fiscal competent.
După verificarea atestatului emis de autoritatea de management, organul fiscal competent nu începe sau suspendă executarea silită, după caz.
Neînceperea sau suspendarea executării silite se realizează în limita sumei solicitate la rambursare, prevăzută în atestatul emis de autoritatea de management.
În situația în care cererea de rambursare depusă la autoritatea competentă a fost autorizată la plată, iar sumele solicitate la rambursare sunt certe, lichide și exigibile, contribuabilul poate solicita amânarea la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii. Prevederile cap. II sunt aplicabile în mod corespunzător.
Suspendarea executării silite încetează:
a) în cazul emiterii unei decizii de respingere a amânării la plată;
b) în situația în care contribuabilul nu a solicitat amânarea la plată, iar autoritatea de management a efectuat plata sumelor solicitate la rambursare.
Ori de câte ori autoritatea de management efectuează plata sumelor solicitate la rambursare, aceasta trebuie să notifice în termen de cel mult 3 zile organul fiscal competent.
Capitolul IV Procedura de soluționare a cererilor de scutire la plată/amânare la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii
Articolul 16
Scutirea la plată/Amânarea la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii
Contribuabilul care a încasat, după termenul contractual, sume aferente cererilor de rambursare autorizate la plată de la autoritățile competente, înainte de data de 3 iunie 2013, poate solicita organului fiscal competent scutirea la plata obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale scadente în perioada cuprinsă între data la care trebuia efectuată plata de către autoritatea competentă potrivit termenelor stabilite în contractul de finanțare și data efectuării plății, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
a) obligațiile fiscale principale care au generat obligații fiscale accesorii au fost autorizate la plată de către autoritatea de management;
b) obligațiile fiscale accesorii sunt datorate și nestinse la data depunerii cererii;
c) contribuabilul a renunțat la dreptul de a percepe sau încasa dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă în cauză.
Contribuabilul care are de încasat sume sau a încasat sume după data de 3 iunie 2013, ca urmare a unei cereri de rambursare cu termenul de plată depășit, de la autoritățile competente poate solicita organului fiscal competent amânarea la plată, în limita sumei solicitate la rambursare, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale scadente după depunerea cererii de rambursare în cauză, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții:
a) obligațiile fiscale principale care au generat obligații fiscale accesorii sunt stinse la data de 3 iunie 2013;
b) obligațiile fiscale accesorii sunt datorate și nestinse la data depunerii cererii la organul fiscal competent;
c) contribuabilul a renunțat la dreptul de a percepe sau încasa dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă în cauză.
Înainte de a depune cererile prevăzute la alin. (1) și (2) la organul fiscal competent contribuabilul solicită autorității de management eliberarea unui atestat. Cererea de eliberare a atestatului trebuie să conțină elementele prevăzute la art. 5 alin. (2) lit. a)-d) și f).
După primirea cererii de eliberare a atestatului și verificarea acesteia, autoritatea de management eliberează în termen de cel mult 5 zile de la data depunerii cererii atestatul potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.
Atestatul eliberat de autoritatea de management conține, pe lângă elementele prevăzute la art. 5 alin. (7) lit. a)-c), e), h)-j), și următoarele elemente:
a) valoarea cererii de rambursare și perioada de întârziere în procesarea și plata acesteia;
b) cuantumul obligațiilor fiscale principale incluse în cererea/cererile de rambursare;
c) cuantumul obligațiilor fiscale principale incluse în cererea/cererile de rambursare ce au fost autorizate la plată și achitate.
La cererile depuse potrivit alin. (1) și (2) contribuabilul anexează, în original, atestatul eliberat de autoritatea de management.
În baza cererii și a atestatului eliberat de autoritatea de management și în scopul stabilirii cuantumului obligațiilor fiscale ce pot face obiectul înlesnirilor la plată organul fiscal competent emite certificatul de atestare fiscală potrivit art. 7.
În vederea acordării înlesnirilor la plată organul fiscal competent emite, după caz:
a) decizie de amânare la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 12;
b) decizie de anulare a obligațiilor fiscale accesorii potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 10;
c) decizie de respingere a înlesnirilor la plată potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6.
Scutirea la plata obligațiilor fiscale accesorii potrivit alin. (2) se acordă după autorizarea și efectuarea plății cheltuielii reprezentând obligația fiscală principală care a generat obligația fiscală accesorie, pentru perioada cuprinsă între data la care trebuia efectuată plata de către autoritatea competentă potrivit termenelor stabilite în contractul de finanțare și data efectuării plății.
Articolul 17
Contestarea deciziilor
Împotriva deciziilor emise în temeiul prezentei proceduri se poate formula contestație în condițiile titlului IX din Codul de procedură fiscală.
Articolul 18
Anexe
Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezenta procedură.
Anexa 1 la procedură
Denumirea autorității de management .........................
Adresa ......................................................
Codul de identificare fiscală ...............................
Nr. ............./....................
ATESTAT
Ca urmare a Cererii nr. ......... din data de ............., depusă de către ...................., cu sediul social/domiciliul în ......................., domiciliul fiscal în ................., cod de identificare fiscală ..................
se atestă prin prezenta următoarele*):
--------------------
Contribuabilul a renunțat/nu a renunțat la dreptul de a percepe sau încasa dobânzi, penalități ori accesorii de orice natură, aferente creanțelor de încasat de la autoritatea competentă.
Contribuabilul are deschis cont la Trezoreria .................... cu numărul 50.98.19 "Disponibil din sume încasate de la autoritățile de management cf.
art. V din OUG nr. 50/2013 ", cod IBAN ....................., în care se va efectua plata sumelor din cererile de rambursare ce fac obiectul amânării la plată.
Asupra sumelor ce trebuie plătite contribuabilului de către autoritatea de management s-a început/nu s-a început executarea silită de către un alt creditor prin poprirea acestora.
Contribuabilul figurează în evidența noastră cu următoarele sume certe, lichide și exigibile existente în sold la data eliberării atestatului:
- lei -
Cererea de rambursare
Suma de rambursat
Nr.
Data înregistrării la autoritatea competentă
0
1
2
Total general
Contribuabilul figurează în evidența noastră cu sume solicitate prin cererea/cererile de rambursare, pentru care termenul de plată a fost/nu a fost depășit:
- lei -
Cererea de rambursare
Suma solicitată
Nr.
Data înregistrării la autoritatea
la rambursare
competentă
0
1
2
Total general
Contribuabilul figurează în evidența noastră cu următoarele sume solicitate/achitate aferente cererii/cererilor de rambursare, pentru care a fost depășit termenul de plată:
*Font 9*
- lei -
Cererea de rambursare
Perioada de
Cuantumul
Cuantumul
Valoarea cererii
întârziere
obligațiilor
obligațiilor
Nr.
Data înregistrării
de rambursare
în procesarea
fiscale
fiscale
la autoritatea
și efectuarea
principale
principale
competentă
plății (de la
incluse în
incluse în
data .... la
cererea de
cererea de
data ......)
rambursare
rambursare
ce au fost
validate și
plătite
0
1
2
3
4
5
Total general
Prezentul atestat se eliberează pentru acordarea înlesnirilor la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii potrivit art. ..... alin. (.......) din
Ordinul viceprim-ministrului, ministrul finanțelor publice, nr. 1.520/2013
pentru aprobarea Procedurii de aplicare a prevederilor
art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale.
Prezentul atestat este valabil 20 de zile de la data emiterii.
Conducătorul autorității de management
Funcția ..............................
Numele și prenumele ..................
Semnătura ............................
Ștampila .............................
*) Prezentul atestat se completează în funcție de tipul înlesnirii la plată solicitat de contribuabil.
Contribuabilul ............................... are încheiat cu autoritatea competentă ...................... Contractul de finanțare nr. ........../................., precum și Acordul de parteneriat nr. ......./........ .
Anexa 2 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) .................................
---------------------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul .....................
Nr. .........../...............
CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
Ca urmare a Cererii nr. .............. din data de ................. se certifică prin prezenta că:
Denumirea/Numele și prenumele .........................., adresa: ......................................
Înregistrat la registrul comerțului la nr. ................, cod de identificare fiscală.................
A. Obligații de plată exigibile existente în sold la data eliberării certificatului
Figurează în evidența fiscală cu următoarele obligații de plată exigibile existente în sold la data eliberării prezentului certificat:
- lei -
Nr. crt.
Denumirea obligației de plată
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total general
B. Obligații de plată ce pot face obiectul amânării la plată/scutirii la plată
- lei -
Nr. crt.
Denumirea obligației de plată
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total general
Prezentul certificat se eliberează pentru acordarea amânării la plată/scutirii la plată a obligațiilor fiscale în conformitate cu prevederile
art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale și se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării.
Eliberarea prezentului certificat de atestare fiscală nu este supusă taxei extrajudiciare de timbru.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ................
Semnătura și ștampila unității .....
Anexa 2 a
la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ............................
----------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ..............
Nr. .........../...............
CERTIFICAT DE ATESTARE FISCALĂ
pentru contribuabilii care au înființate sedii secundare, potrivit legii
Ca urmare a Cererii nr. .............. din data de ......................... se certifică prin prezenta că:
Denumirea/Numele și prenumele .........................., adresa:......................................
Înregistrat la registrul comerțului la nr. ................, cod de identificare fiscală .................
A. Obligații de plată exigibile existente în sold la data eliberării certificatului
Figurează în evidența fiscală cu următoarele obligații de plată exigibile existente în sold la data eliberării prezentului certificat:
A1. - Sediu principal:
- lei -
Nr. crt.
Denumirea obligației de plată
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total A1.
A2. - Impozit pe venitul din salarii datorat de sediile secundare:
- lei -
Nr. crt.
Cod de înregistrare fiscală al sediului secundar
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total A2.
Total general (Total A1. + Total A2.)
B. Obligații de plată ce pot face obiectul amânării la plată/scutirii la plată
B1. - Sediu principal:
- lei -
Nr. crt.
Denumirea obligației de plată
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total B1.
B2. - Impozit pe venitul din salarii datorat de sediile secundare:
- lei -
Nr. crt.
Cod de înregistrare fiscală al sediului secundar
Obligația de plată
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total B2.
Total general (Total B1. + Total B2.)
Prezentul certificat se eliberează pentru acordarea amânării la plată/scutirii la plată a obligațiilor fiscale în conformitate cu prevederile
art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale și se poate utiliza 30 de zile de la data eliberării.
Eliberarea prezentului certificat de atestare fiscală nu este supusă taxei extrajudiciare de timbru.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ...............
Semnătura și ștampila unității ....
Anexa 3 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ...........................
-------------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ...............
Nr. .........../...............
PROCES-VERBAL DE PUNERE DE ACORD
încheiat astăzi, .../..../....., la sediul unității fiscale
Subsemnatul(a), ..............................., având funcția de ....................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ..........................., am procedat la clarificarea neconcordanțelor existente între sumele înscrise în Cererea de acordare a amânării la plată nr. .......... din data de ............., înregistrată la organul fiscal cu nr. ......... din data de ............., depusă de contribuabilul .........................., și sumele înscrise în Certificatul de atestare fiscală nr. .......... din data de .......... .
Drept urmare, am constatat că .....................................*) figurează în evidența fiscală cu următoarele obligații de plată cuprinse în Certificatul de atestare fiscală nr. ............. din data de .............**), care vor face obiectul amânării la plată:
-------------------
Nr. crt.
Denumirea obligației de plată
Obligația de plată***)
Total, din care:
Obligație principală
Obligații fiscale accesorii
Majorări de întârziere/Dobânzi
Penalități de întârziere
0
1
2 = 3 + 4 + 5
3
4
5
1.
2.
3.
. . .
Total general
-----------------------
Obiecțiile contribuabilului: ...................................................
Contribuabil,
Avizat
................
Șeful serviciului/biroului/compartimentului,
..........................................
Întocmit
.......................................
*) Se menționează denumirea/numele și prenumele contribuabilului.
Notă
**) Se menționează numărul și data certificatului de atestare fiscală eliberat după punerea de acord a sumelor.
- lei -
***) În situația contribuabililor care au înființate sedii secundare înregistrate fiscal, potrivit legii, sumele se înscriu pe total obligații fiscale, separat pe contribuabil și separat pe sedii secundare, în ordinea vechimii acestora.
Alte mențiuni: .................................................................
Anexa 4 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) .........................
---------------
*1)Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ...........
Nr. .........../...............
Aprobat/data ..........
Conducătorul unității fiscale,
..........................
Semnătura
.......................
REFERAT
Subsemnatul(a), ........................., având funcția de .................... în cadrul Serviciului/Biroului/Compartimentului ..................., ca urmare a Cererii nr. ......... din data de ............., depusă de contribuabilul ......................., cod de identificare fiscală ..............., înregistrată la organul fiscal cu nr. ............. din data de ................, am procedat la verificarea îndeplinirii condițiilor prevăzute la
art. V alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale și am constatat următoarele:
Secțiunea A: Condiții de acordare a amânării la plată
Condiții de acordare a amânării la plată
Modul de respectare
a condițiilor
a) Nu s-a deschis procedura insolvenței
[]
[]
Da
Nu
b) Nu s-a început executarea silită de
către un alt creditor prin poprirea
sumelor de încasat de la autoritățile
competente
[]
[]
Da
Nu
c) Nu are în derulare o eșalonare la
plată în condițiile Ordonanței de urgență
a
Guvernului nr. 29/2011
privind
reglementarea acordării eșalonărilor la
plată, aprobată prin
cu modificările și completările
ulterioare
[]
[]
Da
Nu
Secțiunea B: Alte mențiuni
...........................................................
Față de cele constatate mai sus propun aprobarea/respingerea cererii de amânare la plată.
De asemenea, anexăm la prezentul referat și documentele doveditoare ale îndeplinirii condițiilor prevăzute la
art. V alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale, Certificatul de atestare fiscală nr. ......../..............., precum și Atestatul nr. ......./.........
Întocmit
Avizat
Inspector,
Șef compartiment,
..............
......................
Anexa 5 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ........................
---------------
*1)Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ............
Nr. .........../...............
DECIZIE
de amânare la plată a obligațiilor fiscale principale și accesorii
Datele de identificare a contribuabilului
Datele de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Adresa: .................................
Adresa: .................................
Codul de identificare fiscală ...........
Codul de identificare fiscală ...........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (9) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. .......... din data de .........., înregistrată la organul fiscal cu nr. .......... din data de ......................, Certificatul de atestare fiscală nr. ........./..........., Atestatul nr. ....../........., eliberat de ....................,
luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute la
art. V alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 ,
se emite următoarea decizie:
1. Se acordă amânarea la plată a obligațiilor exigibile existente în sold la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în sumă totală de ........................., reprezentând*2):
----------------
*2) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul prevăzut la pct. 1 se va întocmi pe total societate, cât și defalcat pe activitatea proprie și cea a sediilor secundare.
Nr.
crt.
Denumirea obligației
de plată
Cuantumul obligației
de plată
- lei -
Cod cont
bugetar
Număr de
evidență
a plății*3)
0
1
2
3
4
Obligație principală:
1.
2.
Dobânzi/majorări de
întârziere:
1.
2.
Penalități de întârziere:
1.
2.
Total general
x
x
-----------------
*3) Numărul de evidență a plății se utilizează de contribuabil numai în situația excepției prevăzute la
art. V alin. (15) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 .
2. Amânarea la plată a obligațiilor de plată se acordă în limita sumei de încasat de la autoritățile de management și în ordinea vechimii obligațiilor fiscale.
3. Amânarea la plată își pierde valabilitatea dacă în termen de 2 ani de la data comunicării deciziei amânarea la plată nu a fost finalizată. După data pierderii valabilității amânării la plată, pentru sumele amânate la plată se datorează obligații fiscale accesorii, în condițiile
Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele .............
Semnătura și ștampila unității ........
Anexa 6 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ..................................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ......................
Nr. ........../..............
DECIZIE
de respingere a înlesnirilor la plată
Datele de identificare a contribuabilului
Datele de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Adresa: .................................
Adresa: .................................
Codul de identificare fiscală ...........
Codul de identificare fiscală ...........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (9) sau alin. (24) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ..... din data de ...., înregistrată la organul fiscal cu nr. ...... din data de ......, Certificatul de atestare fiscală nr. ....../......., Atestatul nr. ...../...., eliberat de .........,
luând în considerare că nu sunt îndeplinite condițiile prevăzute de
art. V din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 ,
se respinge cererea de acordare a înlesnirilor la plată.
Motivele de fapt pentru care se respinge cererea de acordare a înlesnirilor la plată:
...........................................................................
Temeiul de drept:
...........................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului:
...........................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura ................................
Anexa 7 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ..................................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ......................
Nr. .........../...............
DECIZIE
de amânare la plată a obligațiilor fiscale principale
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Adresa: .................................
Adresa: .................................
Codul de identificare fiscală ...........
Codul de identificare fiscală ...........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (10) lit. a) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ..... din data de ......, înregistrată la organul fiscal cu nr. ..... din data de ....., Certificatul de atestare fiscală nr. ...../....., Atestatul nr. ...../....., eliberat de ................,
luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute la
art. V alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 ,
se emite următoarea decizie:
1. Se acordă amânarea la plată a obligațiilor principale exigibile existente în sold la data eliberării certificatului de atestare fiscală, în sumă totală de ........., reprezentând*2):
-------------
*2) Pentru contribuabilii cu sedii secundare, tabelul prevăzut la pct. 1 se va întocmi atât pe total societate, cât și defalcat pe activitatea proprie și cea a sediilor secundare.
- lei -
Nr.
crt.
Denumirea obligației
de plată
Obligație principală
de plată
Număr de evidență
a plății*3)
0
1
2
3
1.
2.
3.
Total
general
-----------
*3) Numărul de evidență a plății se utilizează de contribuabil numai în situația excepției prevăzute la
art. V alin. (15), lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 .
2. Amânarea la plată a obligațiilor de plată se acordă în limita sumei de încasat de la autoritățile de management și în ordinea vechimii obligațiilor fiscale.
3. Amânarea la plată își pierde valabilitatea dacă în termen de 2 ani de la data comunicării deciziei amânarea la plată nu a fost finalizată. După data pierderii valabilității amânării la plată, pentru sumele amânate la plată se datorează obligații fiscale accesorii, în condițiile
Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
Anexa 8 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) .......................................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ...........................
Nr. .........../...............
DECIZIE
de amânare la plată, în vederea anulării, a obligațiilor fiscale accesorii
aferente obligațiilor fiscale principale amânate la plată
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ..........
Denumirea/Numele și prenumele ..........
Adresa: ................................
Adresa: ................................
Codul de identificare fiscală ..........
Codul de identificare fiscală ..........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (10) lit. b) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ..... din data de ...., înregistrată la organul fiscal cu nr. ..... din data de ......, Certificatul de atestare fiscală nr. ....../....., Atestatul nr. ...../....., eliberat de ........,
luând în considerare că sunt îndeplinite condițiile prevăzute la
art. V alin. (3) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 ,
se emite următoarea decizie:
Se acordă amânarea la plată a obligațiilor fiscale accesorii aferente obligațiilor principale amânate la plată, în sumă totală de .......... lei, reprezentând:
- lei -
Nr.
crt.
Denumirea obligației
de plată
Majorări de întârziere/
Dobânzi
Penalități de
întârziere
0
1
2
3
1.
2.
Total general
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
Anexa 9 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) .............................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul .................
Nr. .........../...............
DECIZIE
de finalizare a amânării la plată
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea ..............................
Denumirea ...............................
Adresa: ................................
Adresa: .................................
Codul de identificare fiscală ..........
Codul de identificare fiscală ...........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (16) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată a obligațiilor fiscale nr. ..... din data de ......., a fost finalizată la data de ....., întrucât sumele amânate la plată au fost stinse în totalitate.
Consecințele finalizării amânării la plată: .....................
.................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului: .....................
.................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ........................
Semnătura și ștampila unității .............
Anexa 10 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ......................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ..........
Nr. .........../...............
DECIZIE
de anulare a obligațiilor fiscale accesorii
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ..........
Denumirea/Numele și prenumele ..........
Adresa: ................................
Adresa: ................................
Codul de identificare fiscală ..........
Codul de identificare fiscală ..........
În temeiul prevederilor
art. V alin. (16) sau (24) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
vă comunicăm că suma de ...... lei, reprezentând obligații fiscale accesorii aferente obligațiilor fiscale principale amânate la plată prin Decizia nr. ......... din data de ...... sau aferente obligațiilor fiscale principale prevăzute la
art. V alin. (20) sau (21) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013 , după caz,
se anulează la data de ........, întrucât .................... .
Mențiuni privind audierea contribuabilului: ....................
................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
Anexa 11 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ......................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ..........
Nr. .........../...............
DECIZIE
de pierdere a valabilității/încetare a amânării la plată
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Denumirea/Numele și prenumele ...........
Adresa: .................................
Adresa: .................................
Codul de identificare fiscală ...........
Codul de identificare fiscală ...........
În temeiul prevederilor art. V alin. (14) sau (17), după caz, din
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
vă comunicăm că amânarea la plată, aprobată prin Decizia de amânare la plată nr. ....../...., și-a pierdut valabilitatea/a încetat, începând cu data de ............ .
Motivele de fapt pentru care și-a pierdut valabilitatea/a încetat amânarea la plată
.....................................................................
Temeiul de drept: ...................................................
Consecințele pierderii valabilității/încetării amânării la plată:
.....................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului:
.....................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ........................
Semnătura și ștampila unității .............
Anexa 12 la procedură
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Unitatea fiscală*1) ......................
--------------
*1) Se menționează denumirea organului fiscal emitent.
Serviciul/Biroul/Compartimentul ..........
Nr. .........../...............
DECIZIE
de amânare la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii
Date de identificare a contribuabilului
Date de identificare a împuternicitului
Denumirea/Numele și prenumele .........
Denumirea/Numele și prenumele .............
Adresa: ...............................
Adresa: ...................................
Codul de identificare fiscală .........
Codul de identificare fiscală .............
În temeiul prevederilor
art. V alin. (24) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 50/2013
privind reglementarea unor măsuri fiscale,
având în vedere Cererea dumneavoastră nr. ..... din data de ....., înregistrată la organul fiscal cu nr. ...... din data de ......., și Atestatul nr. ....../....., eliberat de ...............,
se emite următoarea decizie:
Se acordă amânarea la plată, în vederea scutirii, a obligațiilor fiscale accesorii, în sumă totală de ............... lei, reprezentând:
- lei -
Nr.
crt.
Denumirea obligației
de plată
Majorări de întârziere/
Dobânzi
Penalități de
întârziere
0
1
2
3
1.
2.
Total general
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație, în condițiile titlului IX din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, în termen de 30 de zile de la data comunicării, sub sancțiunea decăderii. Contestația se depune la organul fiscal emitent al deciziei.
Conducătorul unității fiscale
Numele și prenumele ......................
Semnătura și ștampila unității ...........
-------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.