Ordinul nr. 726/2016
pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit"
prezumat în vigoare
Legături cu alte acte
Ce face acest act
Abrogă 1
- Ordinul nr. 1994/2012 27 decembrie 2012 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (012) "Notificare privind modifica…
Pune în aplicare 1
- Legea nr. 227/2015 8 septembrie 2015 (prevederi anume) privind Codul fiscal
Are ca temei 2
- HG nr. 520/2013 24 iulie 2013 (prevederi anume) privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală
- Legea nr. 227/2015 8 septembrie 2015 (prevederi anume) privind Codul fiscal
Având în vedere dispozițiile: - art. 41 alin. (2) și (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare; - art. 342 alin. (1) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările și completările ulterioare, în temeiul prevederilor art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă modelul, conținutul, precum și instrucțiunile de completare a formularului (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit", cod 14.13.03.13, prevăzute în anexa nr. 1
Articolul 2
Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și de arhivare ale formularului de la art. 1 sunt prevăzute în anexa nr. 2
Articolul 3
Anexele nr. 1 și 2 fac parte integrantă din prezentul ordin
Articolul 4
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I
Articolul 5
La data publicării prezentului ordin se abrogă Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 1.994/2012 pentru aprobarea modelului și conținutului formularului (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 9 din 7 ianuarie 2013, cu modificările ulterioare
Articolul 6
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale regionale ale finanțelor publice și unitățile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin. p. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Daniel Diaconescu, vicepreședinte București, 17 februarie 2016. Nr. 726
Anexa 1 ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │I. DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI │ ├──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤ │DENUMIRE/NUME, PRENUME│ │ ├──────────────────────┴─────┬─────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤ │COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ ├────────────────────────────┴─────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤ │DOMICILIUL FISCAL │ ├───────┬─────────────────────────────┬──────┬──────┬────────────┬─────────────┤ │Județ │ │Sector│ │Localitate │ │ ├───────┼─────────────────────────────┴──────┴──────┼───┬────┬───┴┬────┬────┬──┤ │Strada │ │Nr.│ │Bloc│ │Sc. │ │ ├───┬───┼────┬───┬──────────┬──────────────┬───────┬┴───┴────┴────┴────┴────┴──┤ │Et.│ │Ap. │ │Cod Poștal│ │Telefon│ │ ├───┴───┴────┼───┴──────────┴──────┬───────┴──┬────┴───────────────────────────┤ │Fax │ │ E-mail │ │ └────────────┴─────────────────────┴──────────┴────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │II. DATE DE IDENTIFICARE A ÎMPUTERNICITULUI │ ├────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────────┤ │DENUMIRE/NUME, PRENUME │ │ ├────────────────────────────┼─────────────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤ │COD DE IDENTIFICARE FISCALĂ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ └────────────────────────────┴─────────────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │III. În temeiul dispozițiilor art. 41 alin. (2) și (3) din Legea nr. 227/2015 │ │privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare: │ │ [] Optez pentru sistemul anual de declarare și plată a impozitului pe │ │profit, cu plăți anticipate trimestriale, începând cu anul fiscal______*). │ │ [] Renunț la opțiunea pentru sistemul anual de declarare și plată a │ │impozitului pe profit, cu plăți anticipate trimestriale, începând cu anul │ │fiscal_______. │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │Sub sancțiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele │ │înscrise în acest formular sunt corecte și complete │ └──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌───────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐ │Numele persoanei care face declarația │ │ ├────────────────────┬──────────────────┴──────────────────────────────────────┤ │Funcția │ │ ├────────────────────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤ │Semnătura │ │ └────────────────────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘ ┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │ Se completează de personalul organului fiscal │ ├──────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────────┤ │Organ fiscal │ │ ├──────────────────────┼────────────────┬──────────────────┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┬─┤ │Număr înregistrare │ │Data înregistrare │ │ │/│ │ │/│ │ │ │ │ ├──────────────────────┴───────────┬────┴──────────────────┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┤ │Numele persoanei care a verificat │ │ └──────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────┘
────────── *) Opțiunea este valabilă pentru cel puțin 2 ani consecutivi. ────────── Cod: 14.13.03.13. INSTRUCȚIUNI de completare a formularului (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit" Formularul (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit" se utilizează de către contribuabilii, plătitori de impozit pe profit, pentru efectuarea opțiunii de aplicare a sistemului anual de declarare și plată a impozitului pe profit, respectiv, pentru renunțarea la această opțiune. Formularul (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit" se depune la organul fiscal competent, până la data de 31 ianuarie, inclusiv, a anului fiscal pentru care se solicită aplicarea sistemului anual de declarare și plată a impozitului pe profit, respectiv a anului fiscal pentru care se renunță la opțiunea de aplicare a acestui sistem. Contribuabilii care au optat pentru anul fiscal modificat depun la organul fiscal competent formularul (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit", în termen de 30 de zile de la începutul anului fiscal modificat. Opțiunea efectuată pentru aplicarea sistemului anual de declarare și plată a impozitului pe profit este obligatorie pentru cel puțin 2 ani fiscali consecutivi. Formularul se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute. Un exemplar se depune la organul fiscal competent, direct la registratură sau la poștă, prin scrisoare recomandată, iar un exemplar se păstrează de către contribuabil. Completarea formularului se face astfel: Secțiunea "I. Date de identificare a contribuabilului" Rândul "Denumire/Nume, prenume" se completează cu denumirea contribuabilului plătitor de impozit pe profit. Rândul "Cod de identificare fiscală" se completează cu codul de identificare fiscală atribuit contribuabilului, potrivit legii. Rândul "Domiciliul fiscal" se completează cu datele privind adresa domiciliului fiscal al contribuabilului. Secțiunea "II. Date de identificare a împuternicitului" Rândul "Denumire/Nume, prenume" se completează cu denumirea/numele, prenumele împuternicitului desemnat de contribuabil, potrivit legii. Rândul "Cod de identificare fiscală" se completează cu codul de identificare fiscală atribuit împuternicitului, pentru activitatea proprie. Secțiunea III se completează bifând, după caz, caseta corespunzătoare: a) exprimării opțiunii de aplicare a sistemului anual de declarare și de plată a impozitului pe profit, cu plăți anticipate trimestriale, potrivit art. 41 alin. (2) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. ... Opțiunea efectuată pentru aplicarea sistemului anual de declarare și plată a impozitului pe profit este obligatorie pentru cel puțin 2 ani fiscali consecutivi. b) renunțării la opțiunea de aplicare a sistemului anual de declarare și de plată a impozitului pe profit, cu plăți anticipate trimestriale și solicitarea aplicării sistemului de declarare și plată trimestrială a impozitului pe profit, potrivit art. 41 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 , cu modificările și completările ulterioare. ...
Anexa 2 Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și de arhivare a formularului (012) "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit" 1. Denumire: "Notificare privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit" (012) 2. Cod: 14.13.03.13 3. Format: A4/t1 4. Caracteristici de tipărire: - pe o singură față; - se poate utiliza echipament informatic pentru editare. 5. U.M.: set (2 file) 6. Se difuzează gratuit. 7. Se utilizează la comunicarea opțiunii privind modificarea sistemului anual/trimestrial de declarare și plată a impozitului pe profit. 8. Se întocmește în 2 exemplare de către contribuabil/împuternicit/reprezentant legal. 9. Circulă: - originalul la organul fiscal; - copia la contribuabil. 10. Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.