Ordin · Ministerul Finanțelor Publice

Ordinul nr. 1842/2003

pentru aprobarea modelului și conținutului Declarației privind contribuțiile sociale

prezumat în vigoare

Data actului
22 decembrie 2003
Emitent
Ministerul Finanțelor Publice
Publicat în
Monitorul Oficial nr. 18 din 9 ianuarie 2004
Citat de
1 act
Citează
9 acte
Structură
8 articole, 4 anexe · 20.236 caractere
Sursă
legislatie.just.ro

Legături cu alte acte

Ce face acest act

Pune în aplicare 1

  • Legea nr. 19/2000 17 martie 2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale

În temeiul prevederilor

art. 12 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 735/2003

privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu modificările și completările ulterioare,

în baza prevederilor art. 2 alin. (2) și ale

art. 4 din Ordonanța Guvernului nr. 68/1997

privind procedura de întocmire și depunere a declarațiilor de impozite și taxe, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și ale

art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 86/2003

privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală,

ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:

Articolul 1

Se aprobă modelul și conținutul formularului 102 "Declarație privind contribuțiile sociale", cod 14.13.01.01/c, prevăzut în anexa nr. 1.

Articolul 2

Formularul prevăzut la art. 1 se completează potrivit instrucțiunilor cuprinse în anexele nr. 2 și 3.

Articolul 3

(1)

Formularul prevăzut la art. 1 se depune la organul fiscal competent, în format electronic.

(2)

Formatul electronic al declarației prevăzute la art. 1 se obține prin folosirea programului de asistență elaborat de Ministerul Finanțelor Publice și se transmite organului fiscal competent pe dischetă 3 1/2 inch, 1.440 MB, compatibilă MS-DOS.

(3)

Formatul electronic va fi însoțit de formularul editat de plătitori cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat, conform legii.

(4)

Programul de asistență este pus la dispoziție contribuabililor gratuit de unitățile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.

Articolul 4

Caracteristicile de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare a formularului prevăzut la art. 1 sunt prezentate în anexa nr. 4.

Articolul 5

Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Articolul 6

Prezentul ordin intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2004.

Articolul 7

Direcția generală de proceduri pentru gestiunea veniturilor bugetului general consolidat, Direcția generală a tehnologiei informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili din municipiul București și din județul Ilfov, direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și, după caz, direcțiile interesate din cadrul Ministerului Finanțelor Publice vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Articolul 8

Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanțelor publice,
Mihai Nicolae Tănăsescu
București, 22 decembrie 2003.
Nr. 1.842.

Anexa 1 ┌────────────┐

│
ROMÂNIA
│
DECLARATIE
│
┌───┐
│
privind contribuțiile sociale
│
│MFP│
│
│
└───┘
│
│ MINISTERUL │
│ FINANTELOR │
│
PUBLICE
│
└────────────┘
Perioada de raportare
┌───────────────────────────────────────┐
│
Luna
Anul
│
│
┌────┬────┐
┌────┬────┬───┐
│
│
└────┴────┘
└────┴────┴───┘
│
└───────────────────────────────────────┘
A. Date de identificare ale platitorului:
────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Cod de
înregistrare fiscala: └─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┴─┘
Denumire ________________________________________________________________
Judet ________________ Localitate _______________________________________
Strada _______________ Numar ______ Bloc _______ Scara _____ Ap __________
Cod postal ___________ Sector _____ Tel. _______ Fax ______ E-mail _______
Cont bancar ______________________________________________________________
Banca: ____________________________ Numar cont ___________________________
B. Date privind obligația bugetară:
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────
┌────┬─────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│Nr. │ Denumire obligație bugetară │
Suma
│
│crt.│
│
│
├────┼─────────────────────────────┼────────────────┬───────────────┤
│
│Denumire:*)................. │1. Datorata
│
│
│
│
├────────────────┼───────────────┤
│
│Cod bugetar: ............... │2. Deductibila
│
│
│
│
├────────────────┼───────────────┤
│
│Nr. de evidenta a
│3. Diferența de │
│
│
│platii:**) ................. │
plata
│
│
│
│
│
│
│
└────┴─────────────────────────────┴────────────────┴───────────────┘
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Prezenta declaratie reprezinta titlu de creanta.
Sub sanctiunile aplicate faptei de fals în acte publice, declar că datele
din aceasta declaratie sunt corecte și complete.
Nume prenume: ______________________________
Semnatura și stampila
Functia: ___________________________________
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Loc rezervat organului fiscal
Nr. înregistrare: __________________________
Data: ______________________________________
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────
────────────────
*) Se completeaza conform Nomenclatorului din anexa nr. 3.
**) Nu se completeaza, se genereaza automat cu ajutorul programului
de asistența.
Cod. 14.13.01.01/c

Anexa 2 INSTRUCȚIUNI

de completare a formularului 102 "Declarație privind

contribuțiile sociale"

Cod 14.13.01.01/c

Declarația privind contribuțiile sociale se completează de către angajatori sau persoanele asimilate acestora, pentru următoarele contribuții sociale datorate, potrivit legii:

- contribuția individuală de asigurări sociale reținută de la asigurați;

- contribuția individuală de asigurări pentru șomaj reținută de la asigurați;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate reținută de la asigurați;

- contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale datorată de angajator;

- contribuția de asigurări sociale datorată de angajator;

- contribuția de asigurări pentru șomaj datorată de angajator;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată de angajator;

- contribuția de asigurări sociale datorată pentru persoanele pentru care plata drepturilor se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele pentru care plata drepturilor se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, dedusă din contribuția de asigurări sociale datorată de angajator;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele care satisfac stagiul militar în termen;

- contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv.

I. Depunerea declarației

Declarația privind contribuțiile sociale se depune lunar, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează drepturile salariale, la unitatea fiscală în a cărei rază teritorială plătitorul își are sediul sau este luat în evidența fiscală, după caz.

În cazul în care plătitorii de contribuții sociale, persoane juridice, au sucursale și/sau puncte de lucru, declară obligațiile bugetare reprezentând contribuții sociale, cumulat atât pentru activitatea proprie, cât și pentru activitatea sucursalelor și/sau punctelor de lucru, după caz, la organul fiscal la care persoana juridică este luată în evidență ca plătitor de impozite și taxe.

Pentru contribuțiile sociale datorate pentru drepturile salariale aferente lunii decembrie, cu termen de declarare 25 ianuarie 2004, depunerea declarației se face în conformitate cu prevederile art. 7 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor secțiunii a 5-a a

cap. I din Ordonanța Guvernului nr. 86/2003

privind reglementarea unor măsuri în materie financiar-fiscală, referitoare la activitățile de declarare și colectare a creanțelor bugetare reprezentând contribuții sociale, aprobate prin

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.644/2003 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 855 din 2 decembrie 2003.

Declarația se depune în format electronic.

Formatul electronic va fi însoțit de formularul editat de plătitori cu ajutorul programului de asistență, semnat și ștampilat, conform legii.

Formularul se editează în două exemplare:

- un exemplar se depune la unitatea fiscală, împreună cu suportul electronic;

- un exemplar se păstrează de plătitor.

Formatul electronic al formularului se obține prin folosirea programului de asistență pus la dispoziție gratuit de Ministerul Finanțelor Publice și se transmite organului fiscal competent pe dischetă 3 1/2 inch, 1.440 MB, compatibilă MS-DOS.

Programul de asistență este distribuit contribuabililor gratuit de unitățile fiscale subordonate sau poate fi descărcat de pe serverul de web al Ministerului Finanțelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.

II. Completarea declarației

Perioada de raportare:

În rubrica Luna se înscrie cu cifre arabe numărul lunii la care se referă obligația (de exemplu: 01 pentru ianuarie).

Anul pentru care se completează declarația se înscrie cu cifre arabe, cu 4 caractere (de exemplu: 2004).

Secțiunea A "Date de identificare ale plătitorului"

Caseta "Cod de înregistrare fiscală" se completează astfel:

- contribuabilii persoane juridice, subunitățile acestora sau alte entități fără personalitate juridică înscriu codul de înregistrare fiscală sau codul unic de înregistrare, după caz;

- contribuabilii persoane fizice, care au calitatea de angajatori, înscriu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală, după caz.

Înscrierea cifrelor în casetă se face cu aliniere la dreapta.

În prima căsuță se înscrie atributul R, în cazul în care contribuabilul este înregistrat ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată.

Secțiunea B "Date privind obligația bugetară"

Pentru fiecare obligație de plată prevăzută la pozițiile 1-12 din nomenclatorul prevăzut în anexa nr. 3 se completează, în același formular, câte un tabel generat cu ajutorul programului de asistență, înscriindu-se în rândurile corespunzătoare (rd. 1-rd. 3) sumele reprezentând obligațiile constituite în perioada de raportare la care se referă declarația și în conformitate cu instrucțiunile de mai jos.

În situația în care în luna de raportare nu au rezultat sume datorate/deductibile/diferențe de plată pentru obligațiile de plată cuprinse în evidența organului fiscal, reprezentând contribuții sociale, ca informație atașată Registrului contribuabililor, completată în conformitate cu

Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1.103/2003

privind Procedura de completare a vectorului fiscal și de notificare a contribuabililor privind datele înregistrate în vectorul fiscal, se înscrie cifra 0 (zero) în rândul corespunzător.

Necompletarea tabelului din secțiunea B în situațiile de mai sus, pentru una din obligațiile de plată prevăzute în nomenclatorul prezentat în anexa nr. 3, echivalează cu nedeclararea obligației de plată respective.

ATENȚIE! Sumele înscrise în declarație nu cuprind diferențele de impozite și taxe stabilite prin actele de control.

a) Pentru contribuțiile sociale reținute de la asigurați, prevăzute la pozițiile 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 12 din nomenclatorul prezentat în anexa nr. 3, formularul se completează astfel:

Col. "Denumire obligație bugetară": se înscrie denumirea contribuției sociale reținute de la asigurați sau una din pozițiile 8-12, conform nomenclatorului menționat, datorată în perioada de raportare.

Col. "Suma":

Rd. 1 "Suma datorată": se înscrie suma reprezentând contribuția socială datorată în perioada de raportare, conform legii.

Pentru Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate reținută de la asigurați se înscrie suma rezultată din cumularea obligației de plată din luna de raportare reprezentând contribuția pentru asigurări sociale de sănătate reținută de la asigurați cu suma aferentă concediilor medicale, concediilor medicale de sarcină și lăuzie sau concediilor medicale pentru îngrijirea copilului bolnav până la 7 ani, reținută din contribuția de asigurări sociale.

Rândurile 2 și 3 nu se completează.

b) Pentru contribuțiile sociale datorate de angajatori, prevăzute la pozițiile 4-7 din nomenclatorul prezentat în anexa nr. 3, formularul se completează astfel:

Col. "Denumire obligație bugetară": se înscrie, conform nomenclatorului, denumirea contribuției sociale datorate de angajatori pentru perioada de raportare.

Col. "Suma":

Rd. 1 "Suma datorată": se înscrie suma reprezentând contribuția socială datorată de angajatori în perioada de raportare, conform legii.

Rd. 2 "Suma deductibilă": se înscrie suma reprezentând:

- facilități/deduceri acordate din bugetul asigurărilor pentru șomaj în conformitate cu prevederile

Legii nr. 76/2002

privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare (cum ar fi suma cuvenită angajatorilor care încadrează în muncă pe perioadă nedeterminată absolvenți ai unor instituții de învățământ, absolvenți din rândul persoanelor cu handicap, șomeri în vârstă de peste 45 ani, șomeri întreținători unici de familie);

- deduceri/prestații de asigurări sociale efectuate din bugetul asigurărilor sociale de stat, în conformitate cu prevederile

Legii nr. 19/2000

privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare (suma cuvenită concediilor medicale pentru incapacitate temporară de muncă, pentru maternitate, pentru creșterea copilului, care se plătește de angajator asiguraților în contul asigurărilor sociale, precum și contribuția asigurărilor sociale de sănătate aferentă concediilor medicale, concediilor medicale de sarcină și lăuzie sau concediilor medicale pentru îngrijirea copilului bolnav până la 7 ani, conform

Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 150/2002

privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate).

Rd. 3 "Diferența de plată": se înscrie suma reprezentând diferența dintre suma datorată și cea deductibilă, respectiv dintre suma înscrisă la rd. 1 și suma înscrisă la rd. 2. În situația în care suma înscrisă la rd. 1 este mai mică decât suma înscrisă la rd. 2, se va înscrie cifra 0 (zero).

Anexa 3 NOMENCLATORUL OBLIGAȚIILOR BUGETARE

Nr. crt.

Denumire obligație bugetară

Temei legal

1.

Contribuția individuală de asigurări sociale reținută de la asigurați

Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare

2.

Contribuția individuală de asigurări pentru șomaj reținută de la asigurați

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare

3.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate reținută de la asigurați

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare

4.

Contribuția de asigurare pentru accidente de muncă și boli profesionale datorată de angajator

Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă și boli profesionale, cu modificările și completările ulterioare

5.

Contribuția de asigurări sociale datorată de angajator

Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare

6.

Contribuția de asigurări pentru șomaj datorată de angajator

Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare

7.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată de angajator

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare

8.

Contribuția de asigurări sociale datorată pentru persoanele pentru care plata drepturilor se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj

Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările și completările ulterioare

9.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele pentru care plata drepturilor se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare

10.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, dedusă din contribuția de asigurări sociale datorată de angajator

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 (alin. 2, art. 54);

Normele de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare (anexa nr. 1.2);

11.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele care satisfac stagiul militar în termen

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;

12.

Contribuția pentru asigurări sociale de sănătate datorată pentru persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea și funcționarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările și completările ulterioare;

Anexa 4 CARACTERISTICI

de tipărire, modul de difuzare, utilizare și păstrare

a formularului

Denumire: Declarație privind contribuțiile sociale

Cod: 14.13.01.01/c

Format: A4/t1

U/M: seturi

Caracteristici de tipărire: se utilizează echipament informatic pentru completare și editare cu ajutorul programului de asistență, asigurat, gratuit, de către unitățile fiscale teritoriale.

Se utilizează la: declararea contribuțiilor sociale datorate de persoanele juridice și persoanele fizice care au calitatea de angajatori.

Se întocmește în: 2 exemplare;

de: toți plătitorii de contribuții sociale prevăzuți la

art. 28 din Ordonanța Guvernului nr. 86/2003 .

Circulă:

- originalul la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află sediul plătitorului sau la care acesta este luat în evidența fiscală, după caz;

- copia la plătitorul de contribuții sociale.

Se arhivează: la dosarul fiscal al plătitorului de contribuții sociale.

_____________________

Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.