Protocolul din 15 ianuarie 2004
privind regulile aplicabile comerțului cu anumite specii de pești și produse din pește, între România și Comunitatea Europeană, la Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, și Comunitățile Europene și statele membre ale acestora, pe de altă parte
prezumat în vigoare
------------
(1) Acordul european instituind o asociere între România, pe de o parte, și Comunitățile Europene și statele membre ale acestora, pe de altă parte, denumit în cele ce urmează Acordul european, a fost semnat la Bruxelles la 1 februarie 1993 și a intrat în vigoare la 1 februarie 1995;
(2) cap. III din Acordul european prevede negocieri vizând convenirea de concesii tarifare reciproce în sectorul piscicol;
(3) în acest scop s-au desfășurat și s-au încheiat cu succes negocieri tehnice în baza art. 24 din Acordul european, pentru convenirea de concesii tarifare reciproce în sectorul piscicol;
(4) concesiile negociate în sectorul piscicol modifică concesiile bilaterale prevăzute în Acordul european și, în consecință, acesta va trebui să fie amendat prin intermediul unui protocol care să adapteze aspectele comerciale ale Acordului european;
(5) România și Comunitatea au convenit, de asemenea, să aplice cât mai curând și în mod gradual concesiile tarifare negociate, ca urmare a deciziei de a utiliza aceste concesii în vederea instituirii unui regim de comerț cu pește și produse din pește complet liberalizat, au convenit asupra celor ce urmează:
*) Traducere.
România, pe de o parte, și Comunitatea Europeană, denumită în cele ce urmează Comunitatea, pe de altă parte, considerând că:
Articolul 1
Taxele vamale aplicate de România și, respectiv, de Comunitate pentru pește și produse din pește, așa cum sunt definite în art. 1 din Regulamentul Consiliului (EC) nr. 104/2000, originare din Comunitate sau din România, cu excepția produselor menționate în art. 2 din prezentul protocol, vor fi reduse progresiv în conformitate cu următorul calendar:
a) de la data intrării în vigoare a prezentului protocol, la 75% din taxele vamale de bază;
b) de la 1 ianuarie 2005, la 50% din taxele vamale de bază;
c) de la 1 ianuarie 2006, la 25% din taxele vamale de bază;
d) de la 1 ianuarie 2007, la 0% din taxele vamale de bază.
Taxele vamale de bază la care vor fi aplicate reducerile succesive prevăzute în prezentul articol vor fi taxele MFN aplicate la data intrării în vigoare a prezentului protocol.
Orice acord asupra aplicării în avans a regimului integral de comerț liber cu pește și produse din pește, cu excepția celor menționate în art. 2, va fi implementat, dacă se convine de comun acord, în conformitate cu prevederile art. 6 din prezentul protocol.
Articolul 2
Taxele vamale aplicate de România și, respectiv, de Comunitate pentru produsele originare din Comunitate sau din România, încadrate la următoarele poziții tarifare NC*1) : 03.01.93.00; 03.02.11.10; 03.02.11.20; 03.02.11.80; 03.02.23.00; 03.02.61.80; 03.02.69.11; 03.02.69.55; 03.03.21.10; 03.03.21.20; 03.03.21.80; 03.03.33.00; 03.03.71.80; 03.03.79.11; 03.03.79.65; 03.04.10.15; 03.04.10.17; 03.04.10.19; 03.04.20.15; 03.04.20.17; 03.04.20.19; 03.05.49.45; 03.05.59.50; 03.05.63.00; 03.05.69.90; 16.04.12; 16.04.13; 16.04.15.11; 16.04.15.19; 16.04.16.00, vor fi reduse progresiv în conformitate cu următorul calendar:
-----------
*1) Așa cum sunt definite în Regulamentul Comisiei (EC) nr. 1.832/2002 din data de 1 august 2002, care modifică anexa I la Regulamentul Consiliului (EEC) nr. 2.658/87 cu privire la taxare și nomenclatura statistică și la Tariful Vamal Comun (Jurnalul Oficial, L290 din 28 octombrie 2002, pagina 1).
a) de la 1 ianuarie 2007, la 75% din taxele vamale de bază;
b) de la 1 ianuarie 2008, la 50% din taxele vamale de bază;
c) de la 1 ianuarie 2009, la 25% din taxele vamale de bază;
d) de la 1 ianuarie 2010, la 0% din taxele vamale de bază.
Taxele vamale de bază la care vor fi aplicate reducerile succesive prevăzute în prezentul articol vor fi taxele MFN aplicate la data intrării în vigoare a prezentului protocol.
Articolul 3
Reducerile prevăzute în art. 1 și 2 se vor calcula folosindu-se principii matematice comune, luându-se în considerare că:
a) toate numerele a căror valoare decimală este mai mică de 50 (inclusiv) vor fi rotunjite la numărul întreg imediat inferior;
b) toate numerele a căror valoare decimală este mai mare de 50 vor fi rotunjite la numărul întreg imediat superior;
c) toate taxele vamale al căror nivel este sub 2% vor fi automat stabilite la nivelul de 0%.
Articolul 4
Prezentul protocol face parte integrantă din Acordul european.
Articolul 5
Prezentul protocol va intra în vigoare în prima zi a lunii următoare datei la care părțile și-au notificat reciproc îndeplinirea procedurilor interne de ratificare.
Articolul 6
Prezentul protocol poate fi modificat prin decizie a Consiliului de Asociere.
Semnat la Bruxelles la 15 ianuarie 2004.
Pentru România, Pentru Comunitatea Europeană,
Lazăr Comănescu Anne Anderson
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.