Ordinul nr. 3347/2011
pentru aprobarea unor proceduri de aplicare a art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare
prezumat în vigoare 1 act modificator
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Modificat prin 1
- Ordinul nr. 3578/2011 12 decembrie 2011 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administr…
Ce face acest act
Are ca temei 1
- OG nr. 92/2003 24 decembrie 2003 (prevederi anume) privind Codul de procedură fiscală
În temeiul
art. 12 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 109/2009
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare, și al art. 78^1 alin. (1) lit. a), alin. (3) și (6), precum și al
art. 228 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă Procedura privind declararea contribuabililor inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, prevăzută în anexa nr. 1.
Articolul 2
Se aprobă Procedura de reactivare a contribuabililor declarați inactivi potrivit art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, prevăzută în anexa nr. 2.
Articolul 3
Se aprobă Procedura de îndreptare a erorilor materiale, prevăzută în anexa nr. 3.
Articolul 4
Se aprobă Procedura de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi a contribuabililor radiați, prevăzută în anexa nr. 4.
Articolul 5
Se aprobă modelul și conținutul formularelor:
a) Decizie de declarare în inactivitate, cod M.F.P. 14.13.26.90;
b) Decizie de reactivare, cod M.F.P. 14.13.26.91;
c) Decizie de anulare a deciziei de declarare în inactivitate, cod M.F.P. 14.13.26.92;
d) Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale, cod M.F.P. 14.13.26.93;
e) Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor
art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, cod M.F.P. 14.13.07.99/1;
f) Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală, cod M.F.P. 14.13.07.99/2, prevăzute în anexele nr. 5.a)-5.f).
Articolul 6
Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și de păstrare a formularelor menționate la art. 5 sunt prevăzute în anexa nr. 6.
Articolul 7
Pe perioada cât contribuabilii sunt declarați inactivi le sunt aplicabile procedurile de administrare referitoare la declararea, stabilirea, verificarea și colectarea impozitelor, taxelor, contribuțiilor și a altor sume datorate bugetului general consolidat.
Prin excepție de la prevederile alin. (1), contribuabilii declarați inactivi nu vor fi supuși procedurilor curente de notificare și de impunere din oficiu pentru nedepunerea declarațiilor.
Articolul 8
Contribuabililor declarați inactivi li se anulează, din oficiu, înregistrarea în scopuri de TVA, începând cu data de întâi a lunii următoare comunicării deciziei de declarare în inactivitate.
Persoanele impozabile cărora li s-a anulat înregistrarea în scopuri de TVA, datorită declarării inactivității fiscale, au obligația să solicite organului fiscal competent, în cazul reactivării, înregistrarea în scopuri de TVA. Data înregistrării în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data reactivării.
Articolul 9
Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se organizează la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, potrivit procedurii prevăzute în anexa nr. 7.
Articolul 10
Registrul contribuabililor inactivi/reactivați este public și se afișează pe site-ul Agenției Naționale de Administrare fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea "Informații publice".
Articolul 11
Competența pentru declararea stării de inactivitate fiscală, reactivare și îndreptarea erorilor, conform art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, revine direcțiilor generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, respectiv Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, la propunerea compartimentelor cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii.
Articolul 12
Procedurile prevăzute la art. 1-4 se aplică de către compartimentele cu atribuții în domeniul gestionării registrului contribuabililor din cadrul organelor fiscale în a căror evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii, denumite în continuare compartimente de specialitate.
Articolul 13
Declararea în inactivitate/reactivarea, precum și îndreptarea erorilor în condițiile
art. II alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 29/2011
pentru modificarea și completarea
Ordonanței Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală se fac potrivit prevederilor prezentului ordin.
Articolul 14
Anexele nr. 1-7 fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 15
Referirile la Codul de procedură fiscală din cuprinsul prezentului ordin reprezintă trimiteri la
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 16
La data publicării prezentului ordin se abrogă
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 819/2008
pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 404 din 29 mai 2008, cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 17
Contribuabilii declarați inactivi potrivit procedurii aplicabile înainte de intrarea în vigoare a prezentului ordin își păstrează această calitate până la îndeplinirea condițiilor de reactivare prevăzute de lege.
Articolul 18
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Articolul 19
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, precum și direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
p. Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Mihai Gogancea-Vătășoiu București, 20 octombrie 2011. Nr. 3.347.
Anexa 1 PROCEDURA
privind declararea contribuabililor inactivi potrivit art. 78^1
alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală
A. Prevederi generale
1. În evidența contribuabililor declarați inactivi potrivit prevederilor art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală sunt înscriși contribuabilii persoane juridice sau orice alte entități fără personalitate juridică care nu își îndeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligație declarativă prevăzută de lege.
2. În sensul ordinului, prin obligație declarativă se înțelege obligația de depunere a următoarelor formulare:
- 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat";
- 112 "Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate";
- 101 "Declarație privind impozitul pe profit";
- 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată";
- 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată";
- 390 VIES "Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri";
- 394 "Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național".
3. Procedura pentru întocmirea listei contribuabililor declarați inactivi se aplică semestrial, astfel:
a) începând cu data de 25 iunie, pentru termenele de declarare 25 ianuarie-25 iunie (declarații aferente lunilor decembrie anul precedent-mai anul curent);
b) începând cu data de 25 decembrie, pentru termenele de declarare 25 iulie-25 decembrie (declarații aferente lunilor iunie-noiembrie).
4. Nu se înscriu în evidența contribuabililor declarați inactivi acei contribuabili care, ca urmare a notificărilor transmise de organul fiscal, depun declarațiile fiscale aferente perioadei de referință până la expirarea termenului de 15 zile prevăzut în conținutul notificării.
5. Prezenta procedură nu se aplică contribuabililor care au fost declarați inactivi potrivit condițiilor prevăzute la art. 78^1 alin. (1) lit. b) și c) din Codul de procedură fiscală.
6. Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor declarați inactivi sunt considerate inactive pe perioada în care contribuabilii care le-au înființat rămân inactivi.
B. Fluxul privind declararea contribuabililor inactivi
1. Lunar, organul fiscal în a cărui evidență fiscală sunt înregistrați contribuabilii întocmește lista contribuabililor care nu și-au îndeplinit obligațiile declarative, emite și transmite notificări acestei categorii de contribuabili, potrivit procedurilor de administrare în vigoare.
2. Semestrial, în termen de 15 zile de la termenul de transmitere a notificărilor pentru termenele de declarare 25 iunie, respectiv 25 decembrie, compartimentul de specialitate întocmește lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi, eliminând din lista contribuabililor care nu și-au îndeplinit obligațiile declarative pe acei contribuabili care au depus declarațiile ca urmare a notificărilor primite potrivit pct. 1.
3. Pentru întocmirea listei prevăzute la pct. 2 se au în vedere următoarele:
a) se selectează numai acei contribuabili care, în decursul unui semestru calendaristic, nu au depus nicio declarație fiscală din cele prevăzute la lit. A pct. 2;
b) nu se selectează:
- contribuabilii cărora li s-a aprobat, la cerere, de către organul fiscal competent o măsură privind îndeplinirea obligațiilor fiscale declarative (regim derogatoriu);
- contribuabilii care au obligațiile fiscale stabilite, prin decizie, de către organele de inspecție fiscală;
- sediile secundare ale contribuabililor care sunt plătitoare de impozit pe venitul din salarii.
4. Lista prevăzută la pct. 2 conține, în mod obligatoriu, următoarele informații:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscală;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscală pentru fiecare sediu secundar înregistrat fiscal al respectivului contribuabil.
5. În maximum 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la pct. 2, compartimentul de specialitate transmite fiecărui contribuabil din listă aflat în competența sa de administrare o notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.e) la ordin. Comunicarea notificării se realizează potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală.
6. Contribuabilii care, în termen de 15 zile de la data comunicării notificărilor prevăzute la pct. 5, și-au îndeplinit obligațiile declarative sunt eliminați din lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi.
7. După expirarea termenului de 15 zile, pentru fiecare contribuabil înscris în listă se întocmește o decizie de declarare în inactivitate, care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de declarare în inactivitate este prevăzut în anexa nr. 5.a) la ordin.
8. Decizia de declarare în inactivitate se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal. Declararea contribuabililor inactivi se face cu data comunicării deciziei de declarare în inactivitate.
9. În termen de cel mult 3 zile de la data comunicării deciziei de declarare în inactivitate, potrivit legii, compartimentul de specialitate înscrie în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, prin intermediul Direcției generale de tehnologia informației, următoarele date:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscală;
c) domiciliul fiscal;
d) data declarării inactivității fiscale, și anume data comunicării către contribuabil a deciziei de declarare în inactivitate;
e) denumirea organului fiscal care a emis decizia de declarare în inactivitate, respectiv direcția generală a finanțelor publice județeană sau a municipiului București ori Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.
10. Decizia de declarare în inactivitate produce efecte față de terți de la data înscrierii în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați.
Anexa 2 PROCEDURA
de reactivare a contribuabililor declarați inactivi potrivit art. 78^1
alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală
A. Prevederi generale
1. Pentru a fi reactivați, contribuabilii declarați inactivi trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiții:
a) să își îndeplinească toate obligațiile declarative prevăzute de lege;
b) să își îndeplinească toate obligațiile de plată;
c) organele fiscale să constate că aceștia funcționează la domiciliul fiscal declarat.
2. Condiția prevăzută la pct. 1 lit. a) se consideră îndeplinită și în cazul în care obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organele de inspecție fiscală.
3. Contribuabilii pentru care s-a deschis procedura insolvenței în formă simplificată, contribuabilii care au intrat în faliment sau cei pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare se reactivează de organul fiscal, la cererea acestora, după îndeplinirea obligațiilor declarative.
4. Reactivarea contribuabililor se face cu data comunicării deciziei de reactivare. Decizia de reactivare produce efecte față de terți de la data înscrierii în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați.
5. Sediile secundare înregistrate fiscal ale contribuabililor reactivați sunt considerate active începând cu data reactivării contribuabililor care le-au înființat.
B. Fluxul de reactivare a contribuabililor inactivi
1. În cazul în care un contribuabil îndeplinește condițiile de reactivare, acesta poate solicita reactivarea, prin depunerea unei cereri la organul fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat.
2. După primirea cererii, compartimentul de specialitate verifică în evidențele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil îndeplinește condițiile de reactivare prevăzute la lit. A pct. 1.
3. Verificarea îndeplinirii obligațiilor declarative se realizează de către compartimentul cu atribuții în gestionarea declarațiilor fiscale.
4. Perioada supusă verificării cuprinde termenele de declarare aferente perioadei de prescripție a dreptului organelor fiscale de a stabili obligații fiscale, inclusiv pentru perioada în care contribuabilul a fost declarat inactiv.
5. Se consideră că un contribuabil și-a îndeplinit obligațiile declarative pentru perioada în care acesta a beneficiat de regimul derogatoriu de declarare sau pentru care obligațiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de către organele de inspecție fiscală.
6. Îndeplinirea obligațiilor de plată se verifică de compartimentul cu atribuții în organizarea evidenței pe plătitori, la solicitarea compartimentului de specialitate.
7. Dacă între datele și documentele furnizate de contribuabil prin cerere și datele din evidența fiscală există neconcordanțe privitoare la îndeplinirea obligațiilor de declarare și plată, compartimentul de specialitate solicită prezența contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situației fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 5.f) la ordin.
8. Notificarea se întocmește în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
9. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă, pentru clarificarea situației fiscale, în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de reactivare se respinge.
10. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmește o notă care cuprinde, în mod obligatoriu, motivația respingerii și la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
11. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmește decizia de respingere a cererii de reactivare, care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
12. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.
13. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-12.
14. Rezultatele analizei efectuate se înscriu într-un referat care cuprinde, pentru fiecare contribuabil:
- datele de identificare ale acestuia (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);
- numărul și data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
- motivația propunerii de reactivare.
15. Referatul se avizează, după caz, de:
- directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor, în cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili;
- conducătorul organului fiscal pentru administrațiile finanțelor publice ale contribuabililor mijlocii, ale municipiilor reședință de județ și ale sectoarelor municipiului București, administrațiile finanțelor publice comunale și orășenești.
16. Referatul cuprinzând contribuabilii propuși pentru reactivare se transmite organului de inspecție fiscală competent, în vederea verificării condițiilor de reactivare prevăzute la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedură fiscală.
17. Ca urmare a controlului, organele de inspecție fiscală completează în referatul cuprinzând contribuabilii care îndeplinesc condițiile de reactivare, pentru fiecare contribuabil, numărul și data actului de control, precum și dacă a fost îndeplinită condiția de reactivare, prevăzută la art. 78^1 alin. (3) lit. c) din Codul de procedură fiscală.
18. Referatul se avizează de conducerea activității de inspecție fiscală și se transmite organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul.
19. Pe baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate întocmește decizia de reactivare care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.b) la ordin.
20. Decizia de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.
21. În termen de cel mult 3 zile de la data comunicării deciziei de reactivare, potrivit legii, compartimentul de specialitate înscrie în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, prin intermediul Direcției generale de tehnologia informației, următoarele date:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscală;
c) domiciliul fiscal;
d) data reactivării, și anume data comunicării deciziei de reactivare a contribuabilului;
e) denumirea organului fiscal care a emis decizia de reactivare, respectiv direcția generală a finanțelor publice județeană sau a municipiului București ori Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz.
22. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, se constată că respectivul contribuabil nu îndeplinește condițiile de reactivare, compartimentul de specialitate întocmește o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivația respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
23. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmește decizia de respingere a cererii de reactivare care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de reactivare este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
24. Decizia de respingere a cererii de reactivare se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.
25. Documentația care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de reactivare se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
26. Procedura prevăzută de prezentul capitol, cu excepția pct. 6 și 15-17, se aplică și în cazul reactivării, după îndeplinirea obligațiilor declarative, a contribuabililor pentru care s-a deschis procedura insolvenței în formă simplificată, a contribuabililor care au intrat în faliment sau a contribuabililor pentru care s-a pronunțat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare.
Anexa 3 PROCEDURA
de îndreptare a erorilor materiale
1. Procedura de îndreptare a erorilor materiale în cazul contribuabililor declarați inactivi se aplică, din oficiu, de către organul fiscal competent sau la solicitarea scrisă a reprezentantului legal al contribuabilului declarat inactiv, după caz.
2. În cazul în care un contribuabil constată că, din eroare, a fost înscris în registrul contribuabililor inactivi, poate solicita îndreptarea erorii materiale, prin depunerea la organul fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat, direct sau prin împuternicit, a unei cereri.
3. După primirea cererii, organul fiscal verifică în evidențele fiscale proprii dacă respectivul contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori a organului fiscal.
4. Dacă între datele și documentele furnizate de contribuabil prin cerere și datele din evidența fiscală există neconcordanțe privitoare la condițiile pe baza cărora contribuabilul a fost declarat inactiv, compartimentul de specialitate solicită prezența contribuabilului la sediul său, în vederea clarificării situației fiscale, prin transmiterea notificării prevăzute în anexa nr. 5.f) la ordin.
5. Notificarea se întocmește în două exemplare, dintre care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar cel de-al doilea exemplar se arhivează la dosarul fiscal al acestuia.
6. În cazul în care contribuabilul notificat nu se prezintă pentru clarificarea situației fiscale în termen de 15 zile de la data comunicării notificării, solicitarea de îndreptare a erorii materiale se respinge.
7. În acest caz, compartimentul de specialitate întocmește o notă care cuprinde în mod obligatoriu motivația respingerii și la care se anexează notificarea transmisă contribuabilului. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
8. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmește decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
9. Decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.
10. În cazul în care contribuabilul revine cu o nouă cerere, se reia procedura prevăzută la pct. 1-9.
11. Dacă se constată, din oficiu sau ca urmare a solicitării contribuabilului, că un contribuabil a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori, compartimentul de specialitate întocmește un referat, care conține în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabilului (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);
- numărul și data deciziei prin care respectivul contribuabil a fost declarat inactiv;
- dacă propunerea de scoatere din evidența contribuabililor inactivi este făcută din oficiu de către organul fiscal sau ca urmare a unei cereri a contribuabilului (numărul și data cererii);
- descrierea situației care a condus la înscrierea contribuabilului în evidența contribuabililor declarați inactivi din eroare;
- propunerea de îndreptare a erorii materiale.
12. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate și se înaintează spre aprobare conducătorului organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
13. Pe baza referatului aprobat, compartimentul de specialitate întocmește decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate a contribuabilului, cu efect pentru viitor și pentru trecut. Decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate, prevăzută în anexa nr. 5.c) la ordin, se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general.
14. Decizia se comunică contribuabilului cu respectarea art. 44 din Codul de procedură fiscală.
15. Procedura prevăzută la pct. 10-14 se desfășoară în maximum 5 zile lucrătoare.
16. Contribuabilii pentru care s-a emis decizia de anulare a deciziei de declarare în inactivitate se elimină din Registrul contribuabililor inactivi/reactivați și își păstrează calitatea de contribuabili activi pe toată perioada de la data comunicării deciziei de declarare în inactivitate până la data comunicării deciziei de anulare a acesteia.
17. În cazul acestor contribuabili se anulează și scoaterea din evidența persoanelor impozabile înregistrate în scopuri de TVA. În acest caz, se menține data înregistrării în scopuri de TVA inițială, contribuabilul păstrându-și această calitate inclusiv pe perioada cuprinsă între data comunicării deciziei de declarare în inactivitate și data comunicării deciziei de anulare a acesteia.
18. Dacă, în urma solicitării depuse de contribuabil, se constată că respectivul contribuabil nu a fost declarat inactiv ca urmare a unei erori, compartimentul de specialitate întocmește o notă care va cuprinde în mod obligatoriu motivația respingerii cererii. Nota se supune aprobării conducătorului organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, nota se aprobă de directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
19. În baza notei aprobate, compartimentul de specialitate întocmește decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale, care se înaintează, spre semnare, directorului executiv al direcției generale a finanțelor publice. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, decizia se semnează de către directorul general. Modelul deciziei de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale este prevăzut în anexa nr. 5.d) la ordin.
20. Decizia de respingere a cererii de îndreptare a erorii materiale se emite în două exemplare, din care un exemplar se comunică contribuabilului, potrivit art. 44 din Codul de procedură fiscală, iar un exemplar se arhivează la dosarul fiscal.
21. Documentația care a stat la baza aprobării/respingerii cererii de îndreptare a erorii materiale se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Anexa 4 PROCEDURA
de scoatere din evidența contribuabililor
declarați inactivi a contribuabililor radiați
1. Pentru contribuabilii care au fost declarați inactivi și care își încetează activitatea se actualizează corespunzător, de către organele fiscale în a căror evidență fiscală aceștia sunt înregistrați, Registrul contribuabililor inactivi/reactivați.
2. În sensul prezentei proceduri, contribuabilii care își încetează activitatea, denumiți în continuare contribuabili radiați, sunt:
a) comercianții radiați din registrul comerțului;
b) ceilalți contribuabili, cu excepția comercianților, care la încetarea condițiilor care au generat înregistrarea fiscală au depus certificatul de înregistrare fiscală, în vederea anulării.
3. În prima zi a fiecărei luni, compartimentul de specialitate din cadrul organului fiscal competent întocmește un referat, care conține în mod obligatoriu:
- datele de identificare ale contribuabililor radiați (denumirea, domiciliul fiscal, codul de identificare fiscală);
- numărul și data documentului care atestă radierea;
- data radierii;
- numărul și data deciziei prin care respectivii contribuabili au fost declarați inactivi;
- propunerea de scoatere din evidența contribuabililor declarați inactivi a contribuabililor radiați.
4. Referatul se semnează de către persoana care l-a întocmit, se vizează de către conducătorul compartimentului de specialitate și se aprobă de către conducătorul organului fiscal în a cărui evidență fiscală este înregistrat contribuabilul.
5. În cazul Direcției generale de administrare a marilor contribuabili, referatul se aprobă de către directorul general adjunct care coordonează compartimentul registrul contribuabililor.
6. Pe baza referatului aprobat se întocmește lista cuprinzând datele de identificare ale contribuabililor declarați inactivi care au fost radiați din Registrul contribuabililor.
7. Listele avizate de conducătorul organului fiscal/directorul general adjunct se transmit în format electronic, scanate, de direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului București, precum și de Direcția generală de administrare a marilor contribuabili către Direcția generală de tehnologia informației și vor fi însoțite de o adresă de înaintare, semnată de directorul executiv/directorul general, care va include numărul de contribuabili cuprinși în listă.
8. Procedura prevăzută la pct. 3-7 se desfășoară în maximum 5 zile lucrătoare.
9. În prima zi de la primirea listelor prevăzute la pct. 7, Direcția generală de tehnologia informației verifică fiecare contribuabil din liste cu informațiile existente din Registrul contribuabililor la nivel central și în situația confirmării radierii operează în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, înscriind, pentru fiecare contribuabil din listă, data radierii. În cazul în care se constată că unii contribuabili nu figurează ca fiind radiați în Registrul contribuabililor la nivel central, Direcția generală de tehnologia informației comunică direcțiilor generale ale finanțelor publice județene lista contribuabililor care se află în această situație.
10. Contribuabililor declarați inactivi care au fost radiați li se păstrează istoricul în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, pe o perioadă de 5 ani, începând cu 1 ianuarie a anului următor celui în care au fost radiați.
Anexa 5 a)
2
- Model -
DECIZIE
de declarare în inactivitate
Către:
Denumirea ................................................
Domiciliul fiscal: localitatea .........................., str. ........................... nr. ........., bl. ......., ap. ....., et. ....., județul/sectorul .....................
Codul de identificare fiscală ..................................
Având în vedere dispozițiile
art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, întrucât, potrivit evidenței fiscale, nu v-ați îndeplinit nicio obligație declarativă aferentă semestrului .... al anului ......, vă aducem la cunoștință că, începând cu data comunicării prezentei decizii, sunteți declarat inactiv.
În termen de 3 zile de la data comunicării prezentei decizii, veți fi înscris în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, afișat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea "Informații publice". Prezenta decizie produce efecte față de terți de la data înscrierii în registru, conform
art. 78^1 alin. (10) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Conform
art. 11 alin. (1^1) și (1^2) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, autoritățile fiscale nu vor lua în considerare o tranzacție efectuată de un contribuabil declarat inactiv, cu excepția livrărilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită. De asemenea, nu sunt luate în considerare de autoritățile fiscale tranzacțiile efectuate cu un contribuabil declarat inactiv, cu excepția achizițiilor de bunuri efectuate în cadrul procedurii de executare silită.
De asemenea, potrivit
art. 2 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 75/2001
privind organizarea și funcționarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările și completările ulterioare, inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cât și al reprezentanților legali ai acestuia.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele și prenumele ....................................
Semnătura și ștampila unității ......................
cod M.F.P. 14.13.26.90
Anexa 5 b)
1
DECIZIE DE REACTIVARE
Către:
Denumirea ..................................................
Domiciliul fiscal: localitatea ................................, str. ................................ nr. ......, bl. ......., ap. ....., et. ....., județul/sectorul ................
Codul de identificare fiscală ..............................
Având în vedere dispozițiile
art. 78^1 alin. (3) și (4) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vă aducem la cunoștință că, începând cu data comunicării prezentei decizii, sunteți reactivat.
În termen de 3 zile de la data comunicării prezentei decizii, veți fi înscris în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, afișat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea "Informații publice". Prezenta decizie produce efecte față de terți de la data înscrierii în registru, conform
art. 78^1 alin. (10) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
În situația în care, înaintea declarării inactivității fiscale, ați avut calitatea de persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA, după reactivare aveți obligația de a vă înregistra în scopuri de TVA, potrivit
art. 153 alin. (9) din Legea nr. 571/2003
privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Data înregistrării în scopuri de TVA se consideră valabilă începând cu data reactivării.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele și prenumele ...............................
Semnătura și ștampila unității ..................
cod M.F.P. 14.13.26.91
Anexa 5 c)
1
DECIZIE
de anulare a deciziei de declarare în inactivitate
Către:
Denumirea ...................................................
Domiciliul fiscal: localitatea ........................., str. ................ nr. ......, bl. ....., ap. ...., et. ...., județul/sectorul ......................
Codul de identificare fiscală ..........................
Având în vedere dispozițiile
art. 78^1 alin. (6) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, întrucât s-a constatat că ați fost declarat inactiv din eroare, vă comunicăm anularea Deciziei de declarare în inactivitate nr. ............. din data de ................., cu efect pentru viitor și pentru trecut.
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele și prenumele ...............................
Semnătura și ștampila unității ..................
cod M.F.P. 14.13.26.92
Anexa 5 d)
1
DECIZIE
de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale
Către:
Denumirea ...........................................................
Domiciliul fiscal: localitatea ..........................., str. ................. nr. ......., bl. ...., ap. ..., et. ..., județul/sectorul ......................
Codul de identificare fiscală ..........................
Ca urmare a Cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale nr. .................... din data de ................ și având în vedere dispozițiile
art. 78^1 din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și prevederile Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 3.347/2011 pentru aprobarea unor proceduri de aplicare a art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Codul de procedură fiscală, precum și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare.
Motivația respingerii cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în termen de 30 de zile de la data comunicării, în conformitate cu dispozițiile art. 207 alin. (1) și
art. 209 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 , republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Director executiv/Director general,
Numele și prenumele ...............................
Semnătura și ștampila unității ....................
cod M.F.P. 14.13.26.93
Anexa 5 e)
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
(SIGLA
(SIGLA
Direcția Generală a Finanțelor Publice a .............../
ANAF)
MPS)
Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Administrația Finanțelor Publice a ......................
Nr. .........../...............
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail:
NOTIFICARE
privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 78^1
alin. (1) lit. a) din
Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală,
republicată, cu modificările și completările ulterioare
În conformitate cu prevederile
art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm că sunteți inclus în lista contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi.
Pentru a nu fi declarat inactiv, aveți obligația îndeplinirii tuturor obligațiilor declarative înscrise în vectorul fiscal, în termen de 15 zile de la data primirii prezentei notificări.
De asemenea, vă comunicăm că, potrivit
art. 2 alin. (3) din Ordonanța Guvernului nr. 75/2001
privind organizarea și funcționarea cazierului fiscal, republicată, cu modificările și completările ulterioare, inactivitatea fiscală se înscrie atât în cazierul fiscal al contribuabilului declarat inactiv, cât și al reprezentanților legali ai acestuia.
Pentru informații suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ........................., la sediul nostru sau la numărul de telefon ............., între orele .............. .
În speranța că veți da curs solicitării noastre, vă mulțumim.
Conducătorul unității fiscale, Șef compartiment,
Numele și prenumele ......................... ..................
Semnătura și ștampila unității ..............
Întocmit
Numele și prenumele .........................
Funcția .....................................
Semnătura ...................................
cod M.F.P. 14.13.07.99/1
Anexa 5 f)
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
(SIGLA
(SIGLA
Direcția Generală a Finanțelor Publice a .............../
ANAF)
MPS)
Direcția generală de administrare a marilor contribuabili
Administrația Finanțelor Publice a ......................
Nr. .........../...............
Adresa:
Tel.:
Fax:
E-mail:
NOTIFICARE
privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală
Către:
Denumirea .................................
Codul de identificare fiscală .....................
Județul .................., localitatea ..............., codul poștal ..............., str. ................. nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ...., ap. ..., sectorul ...........
Din analiza cererii dumneavoastră de eliminare din Registrul contribuabililor inactivi/reactivați, ca urmare a unei erori/Cererii de reactivare înregistrată sub nr. ............... din data de ......................, a rezultat că există neconcordanțe între datele furnizate de dumneavoastră în cerere și evidențele fiscale, privind depunerea formularelor:
[] 100 "Declarație privind obligațiile de plată la bugetul de stat"
[] 112 "Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate"
[] 101 "Declarație privind impozitul pe profit"
[] 300 "Decont de taxă pe valoarea adăugată"
[] 301 "Decont special de taxă pe valoarea adăugată"
[] 390 VIES "Declarație recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri"
[] 394 "Declarație informativă privind livrările/prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național", precum și/sau privind plata următoarelor obligații fiscale:
...........................................................................
...........................................................................
Vă rugăm ca în termen de 15 zile de la data primirii prezentei notificări să vă prezentați la sediul nostru, în vederea clarificării acestei situații.
Pentru informații suplimentare în legătură cu această notificare, persoana care poate fi contactată este doamna/domnul ....................., la sediul nostru sau la numărul de telefon ..............., între orele ............. .
În cazul în care nu veți da curs solicitării în termenul menționat mai sus, cererea dumneavoastră va fi respinsă.
Conducătorul unității fiscale,
Numele și prenumele ..........................
Semnătura și ștampila unității ...............
Întocmit
Numele și prenumele ...........................
Funcția .......................................
Semnătura .....................................
cod M.F.P. 14.13.07.99/2
Anexa 6 CARACTERISTICILE
de tipărire, modul de difuzare, de utilizare și
de păstrare ale formularelor
Decizie de declarare în inactivitate
1. Denumire: "Decizie de declarare în inactivitate"
2. Cod: M.F.P. 14.13.26.90
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește:
- într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru declararea stării de inactivitate a contribuabililor.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Decizie de reactivare
1. Denumire: "Decizie de reactivare"
2. Cod: M.F.P. 14.13.26.91
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește:
- într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru reactivarea contribuabililor declarați inactivi.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Decizie de anulare a deciziei de declarare în inactivitate
1. Denumire: "Decizie de anulare a deciziei de declarare în inactivitate"
2. Cod: M.F.P. 14.13.26.92
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește:
- într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru anularea deciziei de declarare în inactivitate.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale
1. Denumire: "Decizie de respingere a cererii de reactivare/îndreptare a erorii materiale"
2. Cod: M.F.P. 14.13.26.93
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește:
- într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru respingerea cererii de reactivare și a cererii de îndreptare a erorii materiale.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor
art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare
1. Denumire: "Notificare privind îndeplinirea condițiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor
art. 78^1 alin. (1) lit. a) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003
privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare"
2. Cod: M.F.P. 14.13.07.99/1
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește:
- într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru notificarea contribuabililor care îndeplinesc condițiile pentru a fi declarați inactivi.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală
1. Denumire: "Notificare privind neconcordanțe între documentele furnizate și evidența fiscală"
2. Cod: M.F.P. 14.13.07.99/2
3. Format: A4/t1
4. Se tipărește: - într-o singură culoare;
- se utilizează echipament informatic pentru editare.
5. U.M.: set (două file)
6. Se difuzează: gratuit.
7. Se utilizează: pentru notificarea contribuabililor care solicită reactivarea/ștergerea din evidența contribuabililor inactivi ca urmare a unei erori.
8. Se întocmește
în: două exemplare;
de: organul fiscal competent.
9. Circulă:
- originalul la contribuabil;
- copia la organul fiscal.
10. Se păstrează la dosarul fiscal al contribuabilului.
Anexa 7 ORGANIZAREA
Registrului contribuabililor inactivi/reactivați
1. Se organizează evidența contribuabililor declarați inactivi/reactivați în cadrul Registrului contribuabililor inactivi/reactivați, cu următoarea structură:
a) datele de identificare a contribuabilului:
- denumirea contribuabilului;
- codul de identificare fiscală;
- domiciliul fiscal;
b) situația curentă a contribuabilului care cuprinde, după caz, informații referitoare la:
b^1) date privind declararea inactivității fiscale:
- data declarării ca inactiv (zz/ll/aa), și anume data comunicării deciziei de declarare în inactivitate a contribuabilului;
- numărul și data deciziei de declarare în inactivitate;
- organul fiscal care a emis decizia de declarare în inactivitate, respectiv direcția generală a finanțelor publice județeană sau a municipiului București ori Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz;
- data înscrierii inactivității fiscale în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați;
- data anulării codului de înregistrare în scopuri de TVA (zz/ll/aa);
b^2) date privind reactivarea:
- data reactivării ca urmare a îndeplinirii condițiilor de reactivare (zz/ll/aa), și anume data comunicării deciziei de reactivare;
- numărul și data deciziei de reactivare;
- data înscrierii deciziei de reactivare în Registrul contribuabililor inactivi/reactivați;
- organul fiscal care a emis decizia de reactivare, respectiv direcția generală a finanțelor publice județeană sau a municipiului București ori Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, după caz;
- data reînregistrării în scopuri de TVA;
b^3) date privind încetarea activității/radierea contribuabilului:
- data încetării activității/radierii;
c) situația anterioară a contribuabilului (istoricul) care cuprinde, după caz:
- perioadele anterioare de inactivitate (de la zz/ll/aa până la zz/ll/aa).
Pentru fiecare perioadă de inactivitate se vor menționa data anulării codului de TVA, data reînregistrării în scopuri de TVA și ordinul/decizia prin care a fost declarat inactiv ori a fost reactivat, după caz;
- data radierii.
2. În cazul contribuabililor care au sedii secundare, în evidență se înscriu și sediile secundare înregistrate fiscal.
3. Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se actualizează în termen de 3 zile de la data comunicării fiecărei decizii de declarare în inactivitate, reactivare sau anulare a deciziei de declarare în inactivitate.
4. Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se actualizează cu contribuabilii radiați, înscriind pentru fiecare contribuabil data radierii/încetării activității. Contribuabilii radiați se mențin în evidența contribuabililor declarați inactivi 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului următor celui în care au fost radiați.
5. Registrul contribuabililor inactivi/reactivați se afișează pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, www.anaf.ro, la secțiunea "Informații publice".
--------
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.