Ordinul nr. 2921/2016
pentru aprobarea Procedurii de înregistrare fiscală, din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu și-a îndeplinit obligația de înregistrare fiscală, potrivit legii
prezumat în vigoare 1 act modificator
Legături cu alte acte
Ce i s-a întâmplat acestui act
Modificat prin 1
- Ordinul nr. 2028/2021 22 decembrie 2021 privind modificarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr.…
Având în vedere dispozițiile
art. 82 alin. (7)
și
art. 342 alin. (1)
din
privind
Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare,
în temeiul prevederilor
art. 11 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 520/2013
privind organizarea și funcționarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările și completările ulterioare,
președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală emite următorul ordin:
Articolul 1
Se aprobă
Procedura
de înregistrare fiscală, din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu și-a îndeplinit obligația de înregistrare fiscală, potrivit legii, prevăzută în
anexa nr. 1 .
Articolul 2
Se aprobă modelul și conținutul următoarelor formulare:
a)
„Decizie privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“, cod M.F.P. 14.13.02.10, prevăzută în
anexa nr. 2a) ;
b)
„Notificare privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“, cod M.F.P. 14.13.07.10, prevăzută în
anexa nr. 2b) .
Articolul 3
Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și de arhivare a formularelor menționate la
art. 2
sunt prevăzute în
anexa nr. 3 .
Articolul 4
Înregistrarea fiscală a unui contribuabil, din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, se consideră valabilă începând cu data comunicării deciziei prevăzute la
art. 2 lit. a) .
Articolul 5
Referirile la
reprezintă trimiteri la
privind
Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare.
Articolul 6
Anexele nr. 1-3
fac parte integrantă din prezentul ordin.
Articolul 7
La data intrării în vigoare a prevederilor prezentului ordin se abrogă
Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 714/2012
pentru aprobarea
Procedurii de înregistrare fiscală , din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, a unui subiect de drept fiscal care nu și-a îndeplinit obligația de înregistrare fiscală, potrivit legii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 350 din 23 mai 2012.
Articolul 8
Direcția generală proceduri pentru administrarea veniturilor, Direcția generală de tehnologia informației, direcțiile generale regionale ale finanțelor publice, precum și unitățile fiscale subordonate vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Articolul 9
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală, Eugen-Dragoș Doroș București, 12 octombrie 2016. Nr. 2.921.
Anexa 1 PROCEDURĂ din 12 octombrie 2016
Anexa 2 a)
Sigla
D.G.R.F.P.
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcția generală regională a finanțelor publice ...................
Unitatea fiscală...........................
Nr. ....../ .....
Adresa:
Tel.: ............
Fax: .............
E-mail: ............
Decizie privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale
Denumire/Nume, prenume ..........................................................
Adresa:
localitate ..............................., str. .............................. nr. ....., bl. ....., ap. ...., et. ......., județ/sector ................., țara ............................
În baza prevederilor
art. 82
din
privind
Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare ( Codul de procedură fiscală ), și a Referatului privind înregistrarea fiscală nr. ............ din data (zz/ll/aaaa) ......./......./.........., vă comunicăm următoarele:
Potrivit informațiilor și documentelor deținute de organul fiscal/comunicate de ............................................. (altă autoritate), aveați obligația să vă înregistrați fiscal, potrivit dispozițiilor
art. 82
din
Potrivit
art. 82 alin. (7)
din
ați fost înregistrat fiscal din oficiu/la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale și vi s-a atribuit codul de identificare fiscală ................................................................. . Înregistrarea fiscală produce efecte începând cu data comunicării prezentei decizii.
De la data înregistrării fiscale aveți următoarele obligații declarative înscrise în vectorul fiscal ......................................... .
Obligațiile declarative înscrise în vectorul fiscal pot fi modificate și completate prin depunerea, la organul fiscal central competent, a unei declarații de mențiuni.
Motivația înregistrării fiscale:
...............................................................................................
...............................................................................................
Mențiuni privind audierea contribuabilului: .......................................
..............................................................................................
Împotriva prezentei decizii se poate formula contestație la organul fiscal emitent, în conformitate cu dispozițiile
art. 272 alin. (6)
din
Codul de procedură fiscală , în termen de 45 de zile de la data comunicării acesteia, potrivit
art. 270 alin. (1)
din același act normativ.
Conducătorul unității fiscale,
Numele și prenumele ...................................
Semnătura și ștampila unității ......................
Întocmit,
Numele și prenumele ...........................................
Funcția ..................................................
Semnătura ...........................................
cod M.F.P. 14.13.02.10
www.anaf.ro
Anexa 2 b)
Sigla
D.G.R.F.P.
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
Direcția generală regională a finanțelor publice ............
Unitatea fiscală....................
Nr. ...../ ......
Adresa:
Tel.: .............
Fax: ...............
E-mail: ..............
Notificare privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale
Către: Denumire/Nume, prenume .....................................................
Adresa:
localitate ..........................., str. .......................... nr. ....., bl. ......, ap. …, et. ....., județ/sector ........................., țara .................................
Potrivit prevederilor
art. 82
din
privind
Codul de procedură fiscală , cu modificările și completările ulterioare, aveați obligația să solicitați înregistrarea fiscală.
Având în vedere prevederile
art. 9
din
Codul de procedură fiscală , vă rugăm ca, în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificări, să vă prezentați la sediul nostru pentru a depune declarația de înregistrare fiscală sau pentru a ne prezenta documente din care să rezulte că nu aveți obligația înregistrării fiscale.
În cazul în care nu depuneți declarația de înregistrare fiscală sau nu prezentați organului fiscal documentele care să justifice că nu aveți obligația de înregistrare fiscală, organul fiscal va proceda la înregistrarea fiscală, conform legii.
Conducătorul unității fiscale,
Numele și prenumele ...............................................
Semnătura și ștampila unității .....................................
Întocmit,
Numele și prenumele ........................................
Funcția ...............................................
Semnătura ...........................................
cod M.F.P. 14.13.07.10
Anexa 3 Caracteristicile de tipărire, modul de utilizare și de arhivare a formularelor
www.anaf.ro
1.
„Decizie privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“
1.1.
Denumire: „Decizie privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“
1.2.
Cod MFP: 14.13.02.10
1.3.
Format: A4/t1
1.4.
Caracteristici de tipărire: - pe o singură față;
–
se utilizează echipament informatic pentru editare.
1.5.
U/M: o filă.
1.6.
Se difuzează gratuit.
1.7.
Se utilizează pentru înregistrarea fiscală.
1.8.
Se întocmește în: 2 exemplare;
de: organul fiscal competent.
1.9.
Circulă: - originalul la contribuabil;
–
copia la organul fiscal.
1.10.
Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
2.
„Notificare privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“
2.1.
Denumire: „Notificare privind înregistrarea fiscală din oficiu sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale“
2.2.
Cod MFP: 14.13.07.10
2.3.
Format: A4/t1
2.4.
Caracteristici de tipărire: - pe o singură față;
–
se utilizează echipament informatic pentru editare.
2.5.
U/M: o filă.
2.6.
Se difuzează gratuit.
2.7.
Se utilizează pentru notificarea contribuabililor care au obligația înregistrării fiscale.
2.8.
Se întocmește în: 2 exemplare;
de: organul fiscal competent.
2.9.
Circulă: - originalul la contribuabil;
–
copia la organul fiscal.
2.10.
Se arhivează la dosarul fiscal al contribuabilului.
----
Textul este prelucrat automat din sursa indicată; numerotarea și legăturile pot conține erori. Referințele subliniate duc la actele citate, așa cum au fost identificate de noi.